Ganska bra klass på Jägers omgången och ganska välfyllda startfält. Tyvärr några tråkiga Malmqvist strykningar.
V75 1)
1 King Of Sand Stall Björkäng har plockat fram ännu en häst som förhoppnings vis duger på Rikstoton. Vi mins ju Zoko Lane och Västerbo Exact som vandrade upp i klasserna för några år sedan. Kingen har matchats försiktigt men visat bra kunnande och vinnarskalle. Stark och rejäl, går hela vägen. Dessutom Erik upp

Smack.
5 Vanquish Distansgynnad rackare som bör bevakas.
6 Emerald Island Står hårt inne men visat fina takter i sina 7 starter. Tuffare emot här och ett elddop för hästen. Men Happakangas är en spännande tränare och Jepson är inte blyg. Dock lite märklig favorit i min värld
V75 2)
9 Bold Face chansar jag med i som vanligt vidöppet Diamantsto
försök. 15 ston, två volter och 2640

Men Adrian har nog ställt iordning och hemmabana ger extra tändvätska.
V75 3)
1 Catullo Jet står lite hårt inne och kan hamna i maskin men hästen har ett grymt CV och Gulingen tuffar nog runt packet till slut.
7 Global Dubhe gör årsdebut och hade nog gillat ett halvvarv till. Men står bra inne i klassen och gjorde grymma resultat under fjolåret. Se upp.
V75 4)
12-13-14-15 Jag chansar med 40 volten. Real Scotch är en tuffing när han är på rätt humör. Gick i mål med torrt krut i Brons finalen senast, kan behövas här.
V75 5)
6 Boreas Distansgynnad rackare. Rätt favorit.
10 Jameson K.W. Grym prestation senast med lärling i sulkyn. Tufft med bakspår på 1640 men farlig med patenterad smygar repris.
V75 6)
8 Dany Capar. Gula faran har nog bästa hästen och får han till en vettig styrning är det hästen att slå. Står billigt inne i klassen på sin kapacitet. Guldhäst.
V75 7) Änligen en Gulddivision som är värd namnet.
4 Bengurion Jet Jag går all in på Gocciadoros hästar trots att det är lite kusk varning. Men här är det väl bara att köra rakt fram och svänga lite i kurvorna
5 Indy Rock är en tuffing som gör Sverige debut efter en vinter i Paris.
Naturligtvis svårbedömd men är en tuff fighter. Vinner dock inte så ofta nuförtiden.
Unico Broline kan vara stänkaren om Gulingen mot förmodan fixar en bortkörning.