Visa ett inlägg
Gammal 2024-04-18, 16:08   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18036
Standard

Lördag 20/4 - Jägers - V75 mm

Ganska bra klass på Jägers omgången och ganska välfyllda startfält. Tyvärr några tråkiga Malmqvist strykningar.

V75 1) 1 King Of Sand Stall Björkäng har plockat fram ännu en häst som förhoppnings vis duger på Rikstoton. Vi mins ju Zoko Lane och Västerbo Exact som vandrade upp i klasserna för några år sedan. Kingen har matchats försiktigt men visat bra kunnande och vinnarskalle. Stark och rejäl, går hela vägen. Dessutom Erik upp Smack.
5 Vanquish Distansgynnad rackare som bör bevakas.
6 Emerald Island Står hårt inne men visat fina takter i sina 7 starter. Tuffare emot här och ett elddop för hästen. Men Happakangas är en spännande tränare och Jepson är inte blyg. Dock lite märklig favorit i min värld

V75 2) 9 Bold Face chansar jag med i som vanligt vidöppet Diamantsto
försök. 15 ston, två volter och 2640 Men Adrian har nog ställt iordning och hemmabana ger extra tändvätska.

V75 3) 1 Catullo Jet står lite hårt inne och kan hamna i maskin men hästen har ett grymt CV och Gulingen tuffar nog runt packet till slut.
7 Global Dubhe gör årsdebut och hade nog gillat ett halvvarv till. Men står bra inne i klassen och gjorde grymma resultat under fjolåret. Se upp.

V75 4) 12-13-14-15 Jag chansar med 40 volten. Real Scotch är en tuffing när han är på rätt humör. Gick i mål med torrt krut i Brons finalen senast, kan behövas här.

V75 5) 6 Boreas Distansgynnad rackare. Rätt favorit.
10 Jameson K.W. Grym prestation senast med lärling i sulkyn. Tufft med bakspår på 1640 men farlig med patenterad smygar repris.

V75 6) 8 Dany Capar. Gula faran har nog bästa hästen och får han till en vettig styrning är det hästen att slå. Står billigt inne i klassen på sin kapacitet. Guldhäst.

V75 7) Änligen en Gulddivision som är värd namnet.
4 Bengurion Jet Jag går all in på Gocciadoros hästar trots att det är lite kusk varning. Men här är det väl bara att köra rakt fram och svänga lite i kurvorna
5 Indy Rock är en tuffing som gör Sverige debut efter en vinter i Paris.
Naturligtvis svårbedömd men är en tuff fighter. Vinner dock inte så ofta nuförtiden.
Unico Broline kan vara stänkaren om Gulingen mot förmodan fixar en bortkörning.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat