Härliga Travmetropolen Årjäng bjuder på söndagstrav. Ganska lågklassiga startfält och många kluriga norrbaggar som gillar påfyllning med svenskepengar på kontot. Lite meningslöst surr efter snabbkollen.
1)
6 Hashtag Simoni står bra inne och känns som klar förstahäst i detta lilla fält. Rikstoto rutinerad filur.
Always A Pleasure är väl värst emot. Stepping Dreamgirl får stänkarvarningen trots luriga spår 2 i volt och tuffare motstånd än vanligt.
2)
10 Remlov ska väl bara vinna trots att det vimlar av luriga norska isbjörnar som jagar svenskepengar.
3)
5 Max Orlando Mawhony är en duglig små tränare och kusk. Har fina hästar i lilla stallet och brukar leverera titt som tätt. Psst Orlando Vici gener sitter som en smäck på distansen.
4)
2 Global Discovery Magnus rycker skorna direkt i årsdebuten. Bara en sån sak. Smack.
6 Exclusive Creation Dagens stänkare. Troligtvis chanslös men Moberg hästar brukar jag bevaka. Sån e jag.
5)
10 Octopussy Frode hästen får en Fidus varning i öppet stolopp.
6)
7 Kolli Ox Odin Björn brukar trivas bakom isBjörnar oxå.
11 Haugestad Fjaler Hötomten är väl född bakom ett kallblod och jag läste någonstans att Fjaler bara vinner detta.
Psst norrbaggarna dominerar detta loppet (oxå)
7)
4 Frodo De Castella Svedberg åker inte till Årjäng enbart för att njuta av Sveriges naturskönaste travbana. Han vill nog vinna oxå.
Psst Orlando Vici gener är definitivt inget minus trots korta distansen