V75 1)
1 Freako står lite hårt inne i Klass 1 tycker jag. Men trots allt favoritspelad i nuläget. Ok såg fin ut i årsdebuten och läget går inte att klaga på. Frågan är om Örjan oxå hittat Vårformen ?
9 The Way I Talk Ås Läge och distans är väl lite minus men jag gillar hästen som har Avels giganten Walners blod i ådrorna. Walner fick avbryta sin tävlingskarriär tidigt pga skada och satsa på Avel. Har gjort en komet karriär i aveln endast 10 år gammal.
Ås hästen har gjort grymma prestationer i årets starter. Perfekt inne i klassen.
11 Global Caps är väl ett måstestreck trots läget.
V75 2)
6 Spike M.M. får en chans till. Revansch ligger i luften. Psst står rätt bra inne i klassen
V75 3) Känns som ett tvåhästars lopp typ 5-6 men Clarissa är en jäkla flygmaskin när travet funkar. Chansspik?
V75 4)
3 Tyson Regade Anders E har grym stallform och är dessutom inte så tokig i sulkyn. Är nog med på stregen.
12 Dats Tore Dreamteamet måste bevakas. Hästen har topp form.
Dito på tränare och kusk.
V75 5) Lurigt sprinterlopp. 1-2-5-6 bör väl räcka en bit ?
Gocciadoro lär med rätta bli hårt betrodd. Dana Ek är grym men kanske lite ringrostig.
V75 6)
4 Crown Wise As Kanon form på hästen och Haapakangas / Denco’s är glödheta. Grym stallform.
7 Global Classified får en Stänkar varning. Djusepojkarna är inte inte att leka med.
V75 7) 3-10-14. Måstestrecken har jag surrat om förut. Dessa tre sticker ut i min värld men visst kan luriga Örebro banan ställa till det för tilläggs hästarna.