Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Tjenixen Jajjan.
Jag låser nog loppet på 3 Sture och 11 Tekno. 1640 är väl inte Teknos likör och läget är tufft samt ett gäng sprinters med bra lägen emot men vi måste ha lite rens i Jackpott omgången. 
Kör bara ett litet chanssystem idag. Lägger krutet på morgondagens stjärnspäckade tävlingar på mysiga Lunden istället. Topphästar från hela Europa. Tyvärr har goe Flemming tvingats stryka flera betrodda hästar men vinner nog några lopp likväl.
Barack Face gör årsdebut och Four Guys Dream trivs på Lunden.
Psst trivs på Lunden gör gamle Heart Of Steel oxå.10 åringen har perfekt läge och rätt distans. Skrällduglig i min värld. Oldiest but Goldiest.
|
Morgondagens travgodis kommer att avnjutas från soffan utan lir.
Tekno har tappat ett sjusiffrigt belopp på pyromani, extremt försiktiga saftey-starter där man tappar minst 20 m direkt i starten i kampen om att hålla djuret i trav har hämmat Tekno extremt mycket på kort 1640m.
För ett år sedan hade jag undrat om kretsen runt Tekno Jerken supit till när de anmält till ett kort lopp, med dåvarande galopphistorik.
Idag är det helt annorlunda tror ivf jag.
Min känsla är att det är tvärt om, att Tekno som nu mera har många felfria lopp i rad och fått ordning på påkarna i starten och att 1.640m passar helt utmärkt
för denna fartfyllda häst som inte ens snuddat vid kapacitet-taket ännu.
Jag är tacksam att experterna och kollektivetsitter är fast i gammal galopphistorik och att Tekno har 1 vinst inalles över dagens distans på 4 försök.
Till singelprocent måste Tekno Jerven vara omgångens fynd och spelvärda spik
trots spår 11, i mina ögon. Spikar och dunkar på vinnarspel och i eftermiddag
vet vi vem som var ute och cyklade när vi kommer till spelbesluten i nordsvenskloppet?
God tur nu Loke, Shooter och alla andra här på forumet och kom ihåg att
”life is good”, speciellt så här i hänryckningens tid.