Omgångens spik är utan tvivel
Mister Hercules (13%) Örjan bombar sönder Lennartsson från dödens och ingen tar en längd över korta häcken!
Tänkbara spikar är även
Matiere (17%) och
Arding (22%)
Tror det kan häxa ordentligt för MaD om han satsar från start då PP är lite yvig. Fredde B L är väl ingen man normalt håller i handen men hästen har varit grymt bra på slutet utan toppresultat. Sos!?
MaD rattar den i särklass bästa hästen i kallisloppet och att han ska bli fast på innerspåret ser jag som helt omöjligt. Nej, det här fixar han till alldeles för låg procent som favorit! Dock klart minus som femåring i loppet men men.. Kleppbest värsta motbudet men alldeles för risigt spår!
Två givna motbud till jättefavoriten i avd 3 är
Ajlexes Hans (3%) och
Rajon (3%) Jag köper inte MaD:s favorit riktigt från spår 8.
En långsökt jätteskräll är
Jamaica Boko (1%) i avd 4. Hästen har inte vunnit på 2 1/2 år men Truels har bra snurr på henne och får ett fint lopp i draget. Givet platsspel!
Goop har annars riktigt vettig chans att spåra runt om i lågt tempo. Ston och spets, just saying!
75an avslutas med en ovanligt öppen silverdivision. Melander rycker skorna ffg i år på favoriten men jag är klart tveksam till seger.. Hade
Joe Dalton (6%) haft framspår så hade det varit en möjlig spik idé! Nu är det bara en av flera för min del.
Nyckelkuskar:
MaD rattar 3 favoriter och i övriga 4 lopp är han topp 5 spelad. Ett krav på reducerat kan vara minst 2 och max 3 vinnare. Svårt att se honom gå helt lottlös

Örjan ser ut att bli en lite bortglömd gubbe i lådan trots 5 av 6 lopp som topp 5 streckad.
Där har ni mina ground plåts till lördagens lopp