SPEL 12:
Spelstopp: 15:10
Odds: 1,85
Insats 100:-
Roger Federer - Robin Söderling : 1
VIK Hockey - Örebro Hockey 1x
Federer har imponerat på mig i matcherna mot Murray och Ferrer.
Tvärtom har Soda gjort, mot Murray hade han inte mycket att säga emot, och mot Ferrer såg det inte helt bra ut, trots att han vann.
Matchen sänds från kl 15:00 på Tv10.
VIK möter ikväll ett Örebro som enligt media är favoriter, fel enligt mig.
Jag var ner och kikade på VIKs träning igår, det är en hel del förändringar i laget till denna matchen, förändringar som man hoppats på jävligt länge!
Skadebeskymmerna börjar ta slut, endast J-20backen Emmerdahl är skadad.
Lindh, Öberg, Leetma, Olsson och Sandström har alla vart krassliga tidigare i November men har verkligen kommit igång nu och ser ut att vara i form igen samtliga!
Femmorna har man gjort om till kvällens match:
Fleury – McGrath - Johansson
Öberg- Ljung - Walters
Forsberg - Rasmussen - Olsson
Jonsson - Söderkvist- Sandström.
Örebro brukar ha det svårt i Rocklundahallen och senaste 2 matcherna har slutat: 3-1 och 6-1 till VIK.
När jag var och såg Örebro - VIK så vart jag
riktigt fundersam hur Örebro kan ligga högt i tabellen, visst
Michal är duktig i kassen, men han är kortare än min systers barn som är 13 år! Sätter du bara puckarna högt så kommer det rulla in mål.
Axelsson och
Warg platsade inte i VIK så dem gick till Örebro, båda är riktigt risiga på grillorna och det vet VIK om, och i senaste matchen så satt dem bra press på dem och Axelsson var ute och cyklade både en och två gånger.
Föredetta lagkaptenen för Saik spelar numera i Örebro,
Norgren har dock varit skadad större delen av säsongen och gjorde sin första match från start sist. Han är inte världens snabbaste spelaren när han ens är i form, så när inte åkt grillor ordentligt på veckor så lär han få det tufft mot VIKs skridskosnabba forwards.
Att dessa 3 utespelare kommer få det riktigt tufft mot VIKs äckligt snabba forwards i: Fleruy, McGrath, Johansson, Öberg, Walters, Ljungh, Foppa, Olsson, Slangen och Sandström.
För er som inte kan följa matchen på plats i Västerås så direktsänder Sveriges Radio P4 Västmanland torsdagens match mellan Västerås IK och Örebro i webbradion.
www.sverigesradio.se/vastmanland