Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-25, 14:45   #2
Lemasive
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Har tänkt på det här med vad och när man ska spela, vilket är det fundamentala med det vi håller på med då utbudet är enormt. Jag har kommit fram till att det förmodligen är en bra idé att rygga erkända services som RAS, WD, Boyd, etc., då det eliminerar problemet för en själv att lista ut just vad och när. Servicen tar hand om den problematiken.

Men samtidigt, om man ska bli en "riktig" sharp, då måste man kunna reka själv! Dels för att kunna ha igång fler spel och därmed kunna omsätta mer för att ens ROI ska generera så mycket cash som möjligt, men också för att det har lite med prestige att göra. Det känns helt enkelt bättre att vinna på sina egna rekar än någon annans.

Och om man då ska reka själv, ja då gör man väl det rimligen på den sport och mer specifikt den liga som man har mest kunskap om. Eller gör man verkligen det? Säg att man har störst intresse för Premier League och de två storlagen i La Liga (Barca och Real), är det då rimligt att enbart fokusera sina egna rekar på 20 lag i PL och 2 i La Liga (exempelvis)? För bolagen har ju också stenkoll på dessa ligor och därmed kan det vara svårt att hitta bra värde i oddsen. Men samtidigt, om man själv inte kan ett dyft om, säg, Sydamerikansk fotboll, ska man då trots allt lägga sitt fokus där enbart av att det finns fler överodds där?

Summan av kardemumman, ska man fokusera på ligor/lag som man har kunskap om / intresse av trots att bolagen också har det? Kan det vara lika profitable att reka Premier League som att reka Norsk innebandy exempelvis?

Hoppas min poäng lyser igenom i inlägget, lite trött när jag skriver detta, men vore intressant med en disskusion.
Det bästa är ju om du är duktig på att reka i halvsmå ligor som Tippeligan, Allsvenskan, Polska, Serie B osv. Där hittar du lite bättre odds, sedan kan du alltid få tips i utbyta mot dina egna rekar i andra småligor.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat