Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-25, 14:56   #5
xtrmntr
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Att reka stora ligor är givetvis svårare än små. Är övertygad om att det är bättre att sig in små ligor istället. Holland för mig är än så länge denna säsong ett dåligt exempel om än litet sample. Däremo är Belgien i år och bägge länderna förra säsongen bevis på att man snabbt kan bli vinnande utan att ens se matcherna (Hollands jupiler visas inte ens på stream).

Kombination av läsning, statistik och oddseörelser ska vara tillräckligt.
Visst, jag ser din poäng, men samtidigt så tycker jag att många som rekar fotboll lägger för lite fokus på matchups av spelare, d.v.s hur spelare i två olika lag kan rimligen tänkas prestera mot varandra. En sådan sak kan du omöjligt bilda dig en uppfattning om när du inte har möjlighet att titta på matcher.

Exempelvis så var jag bergsäker på att Arsenal skulle pressa Tottenham som tusan i första halvlek i helgens derby. Detta baserade jag på a) tradition/hemmaplanfördel b) laguppställningar->Tottenham ställde upp med 3 centrala spelare på mitten som jag vet är svaga på att tackla och göra grovjobb. Den analysen hade jag inte kunnat göra med en liga som jag inte har koll på. Fast jag kanske är helt ute och cyklar här och bara borde fokusera på stats och mediarapporter?
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat