2024-06-08, 20:23
|
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Öppnar tråden, då alla nog sitter och pluggar på vem de skall rösta på i valet till Europaparlamentet nu på söndag?
Avd 4 STL Kallblodsdivisionen.
Garderar rejält, hade nog tänkt mig kunna spika Dån Klara om det inte vore för att märren är tränarkörd.
Jag är övertygad om att Dån Klara haft det dubbla på kontot om tränaren Olle Alse’n hade släppt styrningarna till en duktig catch driver.
Då hade märren haft mest pengar oå konto i morgondagens omgivning.
Olle Alse’n biter sig fast vid att ratta hästarna själv så att hans knogar nog blivit vita.
Missförstå mig inte Olle är en hästkarl av rang, men tyvärr bara en hyfsad medelmåtta som kusk, det är min åsikt.
Och det räcker inte, även om man sitter upp bakom en egentränad kanonmärr på V75.
Hur var det han sa nu Albert Einstein?
Jo, (Galenskap är att göra om samma sak, om och om igen och förvänta sig olika resultat).
Det blir lite som mitt travtippande, ständiga magplask i pottan vid dagens slut,
men att jag är helt slut i huvudet när det gäller travtippning, det känner alla till
här inne efter att ha följt mitt tippane över tid.
Olle kör själv i morgon, med att åter igen efter travdagens slut på rikstoton ta sig
en rejäl simtur i pottan, tillsammans med mig.
Dån Klara hade stått med minst 20m tillägg om hon ens fått starta i STL Kallblodsdivisionen pga för mycket pengar på kontot, om man tänker kontrafaktiskt, dvs att en V75 erfaren catch driver, kört märren i de mer penningstinna loppen över tid.
Dån Klara kommer med på 7 hästar, trots spåret och tränarens vita knogar.
Märren är så bra, att hon trots belastningen med hardship i form av spår och kusk.
Jajjan
|
Undrar om inte A Einstein hade rätt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|