Visa ett inlägg
Gammal 2024-06-15, 18:42   #21
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Bengt Adielsson

har en fredagskrönika i kulturspridaren Expressen.
Han oroar sig för uppfödare och ägares ekonomi och skriver:
”Men i det långa perspektivet?”
”Om gästerna knaprar i sig för mycket går det över de svenska hästarna.”
”Jag tror att det vore en klok ide’ att alla lopp från Bronsdivisionen och nedåt endast vore öppna för svensfödda hästar”

Jag är också orolig för uppfödare och ägare har svårt att få det att gå runt ekonomiskt, men att stänga Brons och nedåt tror jag vore sotdöden för travet.

Detta svenska fenomen med ständiga icke-tävlande mot favoriterna, som resulterar i pärlband av jackpots pga av
utebliven utdelning på 5-rätt, tror jag är en katastrof för travet.

Att ATG inte kommer upp till skamgränsen på 100 miljoner en vanlig V75 lördag utan jackpot, är bara för jäkla dåligt, där av hänger pispengarna inte med i kostnadsutvecklingen för tränare och ägare.

De utlänska ekipagen kommer hit och då blir det garanterat, vilket höjer spelpulsen och utdelningarna vid 7 rätt.

Vi slipper dessa ständiga förutsägbara sömnpiller till lopp, som över tid har skjutit det svenska travintresset i sank.

Med utlänska ekipage blir det tävling mot favoriten, vi den till dödens tråkiga slipper Solvalla-lunken, och det tror jag alla inom travet tjänar på,
från spelare, till tränare och ägare.

Städa ut inkompetensen inom ATG och ST, det behövs folk med en bakgrund i
från travet och spel på trav. Inte någon fotbollskille på ATG och Kroon på ST
som möjligtvis hade haft en framtid som compliance chef, men absolut inte som VD. Hon hade erfarenhet från ponnyridning, om jag minns rätt.

Två visionslösa snedrekryteringar helt utan bakgrund i trav och galopp,
två profiler som åderlåter travet.

Vädra ut och rekrytera nytt med rätt profiler, sprungna ur trav och spel på trav.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat