Visa ett inlägg
Gammal 2024-06-19, 14:47   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18065
Standard

Onsdag 19/6 - Solvalla - V86 mm

Högklassigt trav med fina prispengar på Valla ikväll. Klychan ”sporten går före spelet” stämmer väl ganska bra. Men favorit spelade Nurmos årsdebutanterna kanske går att fälla ? Gocciadoro är nog med på stregen med flera av sina högklassiga travare.

V86 1) 1 Gleipner var inte som bäst senast men Uttrarna har nog slipat kniven under 6 veckors tävlingspaus. Startsnabb och är nog med på stregen.
9 Erik Phantom är stark och rejäl. Och Guran i jollen är inte blyg. Tassar dessutom barfota.
11 Eli Jet är härdad i tuffa gäng och jag tycker Gulingen går framåt som kusk och känns lite bortglömd här. Ok 4 årigt sto mot H/V är tuffa papper.

V86 2) 4 Natural Mine har formen på topp samt perfekt läge och distans. Örjan har straffsparks läge.
9 Triton är dock farlig med rätt smygare. Spurtstark är bara förnamnet. Knappt slagen senast till 37 ggr slanten.

V86 3) 7 Adriatica Tre ben i mål ? Ja troligtvis. Men jag chansar med :
1 Queen Of America Jorma upp på Flemming tränat. Hujedamej.
Skulle inte förvåna om 11000 mannen tar piken och kör en patenterad Spets Och Slut Vinnare.
Efterhandare. 10 Queen of Power Om Björn lyckas ta piken (50/50) kan han glida undan. Ännu en drottning som trivs i spets.

V86 4) 8 Knockout Charlie Jag chansar på att Jocke krossar ägghästarna och fixar en go vinst omelett.

V86 5) 2 Ready West Äntligen bra läge och Westholm har stallform. Smack.
6 Competivo Distansgynnad rackare men kan bli lite vass om han laddas. (hästen alltså)

V86 6) 5 Esperia Font 77% är tråkigt men det är nog hästen att slå.

V86 7)2-4-6-8-9 Måste strecken i min värld. Bör väl räcka en bit.

V86 8) 7 Fame And Glory Årsdebuterande undantagshäst. Tja är ju trots allt inte favorit spelad. Får nog tuffa utvändigt. Preparé varning ? Eller ?
1 Killiam Fromentero har oxå lite Nurmos anknytning ( William) och är nog med på stregen.
Bedöms väl som ett typiskt tvåhästarslopp av alla tipsters.
”Min” häst Bicc’s Tobee känns tyvärr bortlottad

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-06-19 klockan 16:47.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat