Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Sitter och gottar mig i startlistorna och det vimlar av 09 hästar i uttagningsloppen. Man börjar nästan dregla av gamla minnen.
Var på plats när Elitslopps vinnaren The Onion med Stig H i vagnen satte världsrekord med en 12 tid på distansen. Psst på 80 talet 
Det brukar tyvärr ofta regna på denna kväll. Åtminstone när jag besökte banan flitigt under 80-90 talet. Men det spelar ingen roll.
Jag har bevittnat dessa i min värld helt grymma vinnare på plats typ : The Onion, Callit, Alex Pride ( som tyvärr dog efter målgång,sorgligt) Ewing Turf , Gaston Pride ( grym 4 åring) Top Royal ( Lähdekorpi häst men Forsgren som tränare. Efter loppet fick Lennart ett kuvert i fickan av Kari som innehöll 10000:- extra bonus. Kari hade dessutom sålt hästen innan loppet med förbehåll att han vinner Sprintermästarn)
Kramer Boy ( lite bortglömd Takter häst. Helt grym häst lunkade in 14 mille på tre år under 90 talet .
Hm Sprintermästaren lockar fram härliga minnen 
|
Sprintermästaren 2024
Tja Redén sitter väl på leken och har med stor sannolikhet 4 hästar i finalfältet.
På pappret är det dessutom ganska beskedligt motstånd i årets startfält. Wäjersten är väl med på stregen men flertalet av försöksdeltagarna är för korta i rocken för att ta hem 2024 års titel. Dock kan två tuffa heat och kanske regntung bana kan öppna för en skräll.
Och Olles visdomsord ”alla lopp ska köras” finns alltid kvar som en klassisk och tänkvärd kommentar i Svenska travets historia.