Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-25, 20:01   #13
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Känns ju lite konstigt att många här inne rekar NBA t.ex, men vill inte röra Premier League. Båda ligorna kan ju klassas som stora, you know.
Jag kan prata bara för mig själv, men det finns två stora skäl till att jag gillar NBA och MLB bättre än PL tex (jag har tränat både basket och fotboll så det är inte att jag gillar nåt mer än annat för det).

Både NBA och MLB bygger på man-mot-man matchups, NBA eftersom väldigt få lag (Dallas gör det) spelar zon försvar och amerikanerna gillar explosiva sporter och ligan lär upp folk att spela 1on1. Dessutom spelar man 5v5 vilket är ett väldigt litet antal spelare på en gång. MLB är en lagsport där laget inte spelar stor roll eftersom spelet bygger på pitcher vs batter matchups.
Det betyder att man kan få fram ganska exakta fördel- och nackdel förhållanden i en match.

Det andra skälet, som är större och viktigare för NBA, är att lagen spelar så många matcher i en säsong, 82 NBA, 162 MLB och inte bara att deras dagsform blir mer exakt, utan att man kan få fördelar utifrån resandet och fysisk ansträngning. Mindre så i MLB då man stannar kvar i en stad ett par dagar åt gången, men 3 matcher på 4 nätter i NBA kan vara mycket tröttsamt, speciellt om det förekommer resor, samt "viktigare" motståndare. Man vet att varje coach förespråkar "lika effort varje match", men saken är den att lag tar "lediga" dagar och spelar mer avslappnat mot vissa lag och höjer sig mot andra lag. Följer man ligan noga kan man luska ut dessa matcher och få klar fördel.

Jämför det med NFL matcher där man spelar en gång per vecka och spelet bygger på att två olika lagdelar (anfall och försvar) spelar mot varandra och det rör sig om 40-50 olika spelare från båda sidorna som är mer eller mindre viktiga för lagen.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat