Härligt obligatorisk sommar V75 på mysiga Årjängs banan. 205m långt upplopp är mumma men banan är smal (19m) och två volt lopp kan orsaka flera omstarter. Trångt om saligheten i volterna.
Mina tidiga favorit betonade onsdags tankar. Flera svårslagna favoriter i min värld. Stänkarna ligger på is till på lördag. Jackpott igen ?
V75 1)
1 Mahala Spår 1 är klurigt och Djuse pojken får sig nog en tryckare från stallkompisen direkt och kanske släpper. Men krånglar sig nog ut om så är fallet. Finns väl viss risk för stallkörning men lite start rusning kan bädda för :
12 Make It Shermer Jepson har grym kuskform och får han lite hjälp med tempot biter spurten bra på långa upploppet.
V75 2)
12 Eminent Kronos Hoppas och tror att Johan tar revansch efter snöpliga påkörningen i lördags. Ganska ful påkörning av Björn som skyllde på hästen men hade en amatör kusk utfört en liknande styrning hade hen blivit hudflängd men proffkuskarna stryks medhårs av både media och medtävlare.
Ok 2d avstängning och böter av domarna.
V75 3)
7 H.C’s Crazy Horse gillar jag skarpt. Ok lite byngligt läge men hästen är grym. Inte det tuffaste Silver försök som körts.
V75 4) 15 Nordis ston på 3 volter. Tja jag tar nog med så många som möjligt kanske alla så här vinner favoriten Christina K
V75 5)
2-3-4-5 känns som onsdagsdragen. Björn har väl halva inne men Uhrberg vill nog tävla och det kan öppna upp loppet. Lite halvlurigt Klass 1 försök om det tävlas mot favoriten.
V75 6)
8 Dana Ek Gulingens märr är väl huvet högre än övriga och definitivt svårslagen.
2 Eclisse Roc får en stänkarvarning. Här snackar vi bättre än raden. Om favoriten mot förmodan har en dålig dag efter lite paus så kanske.
V75 7)
5 Bengurion Jet Smack.
Fredags Stänkare
12 Triton 5% Lite pace på loppet så sitter grymma spurten som en smäck. Vidöppen Silverdivision.
6 Chanel Trio 7% Har gjort grymma lopp på slutet. Den där Haapakangas kan träna häst.