2 favoriter jag inte riktigt begriper imorrn, kanske att de ska vara favoriter men så klara? Ren magkänsla från början men känns mer och mer vid genomläsning.
Eminent har visserligen ljummet motstånd men bakspåret och i klass 2 laddas det på bra när de väl får chansen. Barfotakörning, pisk osv. Kollade tillbaka bara för att se om minnet och magkänslan om klass 2 på just den här dagen var rätt och ja. 2 favoritvinnare bara sedan 2011 och framåt.
Nektar är också en sån. Ser inte spets och slut i programmet och då kan man inte gå på en sån.
Däremot Mearas i första kan jag tänka mig att betala på att han tar spetsen och vinner. Och Dana känns rätt klar nu speciellt efter nedstrykningen, alla lägger sig nog platta för den.
Lås känns rimligt i sista. Goop om han spetsar och inte blir helt överfallen kör nog där. Bengurion stenar på tills han landar i dödens (eller om han kommer iväg lite bättre och är bestämd så kanske Björn viker sig till och med). Men ledning och dödens troligtvis. Vad ska hända då? Inget tempo tillräckligt tokigt för att de andra bättre hästarna ska kunna komma till iallafall. Showdown på upploppet så får man se vilken som är modigast för dagen.
Kallblodsloppet lurigt som vanligt men räcker nog med absolut max 10 streck. Jepsons känns överstreckad så den hoppas nog till förmån för andra. Hårt inne och hälften av pengarna nu på slutet på landsorten. Hellre Skaane Tora, Tekno Tana och de lågstreckade på dubbla tillägg på kupongen.
General Job är enda hästen jag förhandsspelat. Svårbedömt hur den kommer till men om hyggligt tror jag den blir livsfarlig.
Parveny förstastrecket i silver. Tearsinheaven oväntat spelvärd på låg procent. Dakovo Mail vill man inte lämna utanför.