Efter en hektisk dag på havet kopplar jag av med lite travsurr. Ute med kompisen i hans båt och fiskade makrill på Kattegatt i fina vädret. Makrillarna var på hugget och naturligtvis oxå en och annan fjärsing på kroken.Trots min vetskap om giftiga luringen blev jag gniden och försökte plocka av en präktig makrill innan fjärsingen bankades loss. Vips svängde hela paketet runt och jag fick ett stick i fingret. Efter ett sjukbesök och en timme med fingret i hett vatten känns det helt ok.
Vi rivstartar med tre 1640 lopp.
V75 1)
3 My Star is Born Leo har läget men Klass 2 är som bekant ……
Dessutom är inte Emelia lika vass i sulkyn som tidigare. Hoppas jag har fel.
7 Reddington står stenhårt inne men visade bra kunnande senast.
Jorma pojken har en praa häst men lite chansartat läge.
11 Macao Keeper Wäjersten behöver hjälp med tempot men är nog med på stregen.
V75 2) Nordisar ?
1 Tiras Perla. 7 Farmpilot. 8 Gompens Hönk känns som måstestrecken men 15 isbjörnar på två volter gör spelet extra klurigt. Psst hinner någon från 20 volten fram i tid
V75 3) Ihålig Guld som vanligt.
1 Following Tja spår 1 är väl iskallt men hästen är skrällduglig och Jorma har kört ett och annat travlopp.
5 Sourire Frö MAD pojken bör väl bevakas. Och hästen är väl segersugen ?
10 Catullo Jet Gulingens hästar är som vanligt svårbedömda. Men skulle inte förvåna om Alessandro rundar packet.
V75 4)
6 Queen of the Night Spets och slut ? Chansspik i garderings vänliga 15 hästars volt loppet för ston.
V75 5)
6 Olly och 7 Diva Grymma märren Olly tränas numera av han den där som är som är VD i ett företag som den stackarn inte vet vem som äger ? Diva är en duglig Brons häst. Tvåhästars lås på stona känns ok.
V75 6)
1 Ready Star Jag hoppas och tror att Jörgen slipper tryck första varvet och lunkar unda med Jorma flåsande i nacken eller i örat
V75 7)
6 It’s Peppertime och 10 Don’t Say Gar är väl måste strecken ganska öppen Silverdivision. Pepparn är en grym Silver häst. Härdad i tuffa gäng. Gar är ju Varennare

Bara en sån sak.
Men 1-2-4-7-11 misspryder inte kupongen. Får se vad lädret pallar för imorgon 16:15.
God tur med spelet alla Sharps filurer