Visa ett inlägg
Gammal 2024-08-08, 20:16   #5
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Parallellen haltar, men ”sila mygg och svälja elefanter” tror jag är hyfsat träffsäkert
för både Swedbank och ATG när det gäller att bekämpa penningtvätt.

Hade jag sysslat med compliance på ATG hade jag kraftigt reagerat mot ev jättesystem
från utlandet med ständiga jättevinst-uttag vid jackpot.

Hur vet ATG med säkerhet att en jackpot-omgång på V75 inte fungerar som en jätte-penga-tvättmaskin för utlänska brottssyndikat?

Man undrar lite hur går kontrollen av spelade medel gick till i exempelvis Transylvanien?

Som på Swedbank, är lönen fast samt en del bonusbaserad för ledningsgruppen på ATG, ivf av vad jag har hört. Bonusbaserad ersättning brukar bygga på resultat, vilket kan ha en baksida (är helt för resultatbaserad bonus) dvs att jakten på bonushöjande omsättning
gör att man går längre ut på trampolinen dvs blir mer riskbenägen eller som vad jag tror
i ATGs fall, väljer att titta bort.

Kom ihåg, att i Sverige vill man inte redovisa hur många system som är kvar efter att utdelningen överstigit 200.000 kronor, för att förhindra penningtvätt.
Dvs man silar mygg.

Samtidigt som man tar emot ständigt vinnande jättesystem från utlandet, att systemen är enorma är lätt att räkna ut med tanke på att väldigt stor del av hela jackpotkakan försvinner utomlands gång på gång.

Bara misstanken om penningtvätt och medvetenheten om svårigheten om att kontrollera
ursprung för satsade medel på V75 vid jackpot, borde räcka för ATG att släcka ner dessa utlänska spellicencer. Det är ivf min åsikt.

Jag tror ATG om och om igen vid jackpot på V75 och i synnerhet vid V75 burstjippot
krattar manegen för tungt kriminella spelsyndikat att tvätta stora summor pengar.

Allt för jakten på stötsta möjliga bonus för personer i ATGs ledningsgrupp.

Tror att den bästa tänkbara PR:en för travet i Sverige/Norden är att de stora vinsterna
stannar och vinns här, det skulle med all sannolikhet vara bästa tänkbara jordmån för
ökat intresse för spel och trav här i Sverige där loket för omsättningen finns.

Men jag har haft fel förr?

Nog om detta från min sida.

Micke W fd top dog på Swedbank, lärde jag känna på den tid man jagade kjoltyg i Sthlms
nattliv för länge sedan. Micke är ett socialt fenomen, vilket kanske bidrog till att han fick
silkessnöret.

Kör hårt nu Shooter, du har varit rejält i zonen ett tag nu, kanske dax nu?

God tur med liren.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+19)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat