Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Koncentrera dig på ett spel i veckan, förslagsvis V75 lördagar.
Börja med att med små medel försöka spela ihop en spelkassa,
satsa aldrig mer än 1/5 av spelkassan.
Spela för många rätt med tänket spets häst + bästa häst= lås.
Garderar du något/eller några lopp så fundera på vem eller vilka som
kan profitera på körning mellan bästa hästen och spetshästen.
I valet av spik mellan två hästar, spika alltid den med bästa spåret.
Prioritera alltid framspår i minst 5 lopp.
Ovan gäller snabba sommarbanor.
Kör du efter ovan schema med max 100 kronor som insats,
tror jag du kan ha en liten fin spelkassa till höstens och vinterns mer svårlösta omgångar.
Körde efter ovan recept när jag var fattig student, hann bli riktigt påläst frsm till inlämning
och vad jag minns gick jag aldrigt torrt i spelkassan.
Minns dock att jag vid ett tillfälle bara hade 50:- i spelkassan och förstod att det blir inget lir
på ett antal lördagar, provade en rak dd och hade sån jäkla tur att Alf Jonsson i dd 2 vann med sin häst mot andrahandsfavoriten i dd1. DD gav 31 ggr pengarna.
Har aldrig spelat så bra som när det stora målet var att hålla den lilla spelkassankassan levande, så att jag kunde kliva in på lördagens V75:a.
Pluggade några timmar sen pausade jag med att plöja startlistor till V75.
Tid fanns till båda aktiviteterna, på den tiden, så är det inte idag.
Hinner i bästa fall med 4-5 avdelningar, sen kommer spelstopp.
Lycka till nu och sluta helt med dessa desperata jättesystem på meningslösa V64, GS75
och V86 på sommaren.
5x5x2x2x2x1x1. kommer du mycket långt med på en bra lördag, mao en hundring.
Tänk som följer: First rule of holes: STOP DIGGING!
|
Nu minns jag vad Alf Jonssons (Fet Alf kallades gemenligen, då han minst hade en övervikt på 50kg, denna fantastiska norrlandstränare och hästkarl, det gällde att vara med på noterna när någon lättviktare satt upp bakom hästryggen på någon Alftränat. Tänkte osökt på hur sovjetiska landslaget i hockey tränade
med blyvikter i utrustningen, de fullkomligt flög fram på grillorna när det var match, då utsn blyvikter.)
Satsade min 50 lapp på dd med Mill Ali som ena dubbelspiken, då det var minus 40 kg i jollen och urstarka Mill Ali vann plättlätt, till ddoddset
31 ggr 50:-.
En bra dag på travet för en fattig student.
Alf var även en duktig körsven trots sin tyngd och alltid vältränat, minus 40kg
på tung bana i norrland, var oftast ett kanonlir)
minns att man lirade då någon hästs hette.
MILL ALI, Alf Jonsson tack vare er gick jag aldrig torrt i spelkassan, när jag bara var det berömda hårstrået från 0.