Tisdags Funderingar
Jäklar vilket högklassigt Onsdags trav. 5 st högklassiga V75 finaler och 5 års klassikern Jubileums pokalen numera omdöpt. Samt Europa mästerskap för ston. Härlig travsport med ganska jämna och spännande lopp.
V75 1)
12 Olly Håleryd Grym märr som såg helt fantastisk ut senast.
Helt överlägsen i Brons och vinner med 20m. 26% är rena fyndet.
V75 2) Stenhård Klass 1 final. Tycker faktiskt att klyschan alla kan vinna stämmer bra.
2 Dats Tore gillar jag skarpt. Bra läge, toppkusk och bra form. Vad kan man mer begära ? Tja möjligen lite enklare motstånd
7 Hardcore D.K. har klurigt läge och det är tufft i jämna hårda lopp.
Men häst mot häst duger han bra i klassen. 1% är mums.
8 Cosmico Polare Grym Klass 1 kuse. Endast spåret emot.
V75 3)
4 Betting Pacer Ger nog favoriten en match. Toppform på häst,kusk och stall. Psst lite av sommarhäst.
V75 4) Tja Klass 2 är ju onekligen Klass 2. Klurigt. Mina två måstestreck.
1 Macao Keeper Slipper Wäjersten tryck första varvet är han nog ensam på stregen. Men är nog vassare på 1640.
12 Going Cash Nurmos matchar som vanligt sina egenägda guldklimpar försiktigt. Hästen har ett lopp i kroppen och finalpengar lockar skicklige tränaren.
V75 5)
4 Lozano di Quattro står billigt inne i Silver och värmer upp med en finalvinst innan Gulddivision väntar. Plockar nog fina pengar där oxå.
V75 6)
1 Bredazzled Sox Walman har en grym 5 åring som varit med i årgångseliten som 2-3-4-5 åring. Det luktar spets och slut ända ner till Varberg. Svårslagen rackare.
V75 7) Diamantstoet känns som omgångens öppnaste lopp i min värld.
Alessandro Den Gule (svårbedömd som vanligt) kommer med tre på pappret vassa märrar
14 Cathrinelle är loppets stänkare med stort S. Italienskan trivs bra i Halmstad och Riordan är lyrisk. Ok bakspår är tufft men Bakker är en rutinerad driver. Kan vara min chansspik. Men säg det inte för någon. 4% är perfekt.
8 Dana Ek har gjort grymma lopp på sistone och Djusepojken är inte blyg. Ok missgynnas kanske något av full distans.
12 Dilva Jet är en tuff märr som inte räds detta motstånd.
15 Nova Mahrion känns lite bortlottad men har en bra spurt med rätt resa. Uhrberg är en rutinerad driver och kan överraska.