Visa ett inlägg
Gammal 2024-08-16, 17:20   #11
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2708
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Morgondagens Gävle sjuttio femma blir mer och mer intressant. Visst vimlar det av tänkbara spikförslag men även flera öppna och kluriga avdelningar samt stänkare i spik förslags loppen. Trav när det är som bäst. Flera intressanta filurer från Västkusten/ Syd Sverige gör en långresa upp till Gästrikland. Typ Lill Unter, Christoffer Eriksson, André Eklundh, Per Nordström, Jerry Riordan och Dante Kolgjini. Kul.
Mina Fredags Funderingar.
V75 1) 10 Indigo Brick står ju oförskämt bra inne i klassen. Undrar om Peter G satt och räknade på fingrarna i senaste Klass 2 loppet och konstaterade att en sjätteplats tål jag när det inte blir en topplacering.
Fixar nog distansen men läge och kuskvarning ställer till det. Hm det är nog säkrast att strecka.
V75 2) 5 Grappa Boy såg grym ut senast på Halmstad och vann med 3-4 längder i ganska respektabelt likvärdigt Silver motstånd. Kanske ger mitt spikförslag Parveny en match ?
V75 4) 4 Global Dubhe gör Gulddebut och får väl se och lära. Men har gått godkänt i årgångsloppen där han matchats flitigt. Uttrarna har alltid hyllat hästen som väntar på att blomma ut i Eliten. Distansgynnad rackare. Global hästar har ofta ett ess i hovskägget.
V75 7) Jäklar vilket härligt lopp. Bronsdivision, 2640, volt och 12 jämna hästar.
Jag gaddar så länge lädret pallar. Bäst spelvärde i nuläget är 3 Urbina Southwind till 6%. Men 2% arna 2 Mud Hill, 7 Humanity Pellini och Zätamustangen är oxå grymma stänkare.
Psst frågan är om Erik klarar av att volta iväg auto/ IT hästen 1 Diabel ? Då luktar det spets och slut.

Ikväll blir det traditionell kräftskiva med vänner. Lajrhommer som havskräftorna benämns av Hallands fiskarna. Kräftkalaset har pågått i ca 50 år men tyvärr är vi bara två par numera
Jag får väl citera en gammal jobbarkompis som fram på fredags em brukade säga sitt klassiska ” ikväll ska sänka mig till apstadiet ”
Nej så illa är det inte för min del. Det går ju att ha trevligt utan sprit men det är ju dumt att chansa

Här i Stockholm säger man ”I kväll skall jag höja mig till apstadiet.”
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat