Visa ett inlägg
Gammal 2024-08-20, 10:22   #2
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18036
Standard

Härliga Derbykval där 4 årings eliten gör upp om att få chansen att deltaga i det mest ärofyllda 4 års loppet i Sverige. Som vanligt i seedade kvallopp är det ju favoritbetonat och det känns väl som 75 miljoners potten på lördag lockar mer spelmässigt. Men alltid kul att analysera loppen likväl.

V75 1) 7 Fame And Glory Förlorar inte detta om han är frisk och kry. Lite mer ovisst vem som tar andra finalplatsen ?

V75 2) 6 Herakles Zet känns oxå som stabil förstahäst. Den nye Propulsion ?

V75 3) 12 Macahan Dreamteamet har siktat hit hela året och hästen är i toppskick.
11 Bocha Diablo Vi måste ju ha en stänkare. Hästen har matchats försiktigt i år men visat uppåtgående form. Uttrarna är lyriska och distansgynnad är bara förnamnet.

V75 4) 1 Countess Face Lyckas Adrian köra felfritt (50/50) är han med på stregen.
]2 Mellby Legacy har hög grundkapacitet men är lite ojämn.
10 Ninetta Boko Inte som bäst senast men Booten har nog vässat upp toppmärren.
Bakom dessa 3 känns det vidöppet.

V75 5) 2 Kuiper är dunderfavorit men jag försöker gå emot. Distansen ?
4 Kaiser Mearas Det vimlar av dugliga 4 åringar i Dreamteamets stall. Bara att välja och vraka. Distansgynnad rackare.
5 Pure Steel Se upp i backen. Gordon Danske kan träna häst och Erik känner hästen väl.

V75 6) Dagens öppnaste Derbykval i min värld.
2 Nori di Quattro slår ur underläge men är det någon som kan ställa iordning till storloppen så är det Nurmos.
6 Holcombe Zet Gjorde bort sig i både Sprintermästaren och Kungapokalen. Tredje gången gillt. Kanonfin travare som går på alla distanser.
9 Icebreaker Pellini Ännu en lurig Dreamteamare. . Undrar hur många finalhästar som kommer från Stall Däningsholm i Nossebro?
3 Connors Broline Måste nämna gamle kämpen Dyhrbergs fina 4 åring som gjorde en grym prestation senast. Ok vinner väl inte men det vore stort med en finalplats.

V75 7) 6 Stens Rubin Sista kvaloppet är ett tufft getingbo men jag tror Uttrarna har sin Rubin i perfekt glans. Stallet är med rätta optimistiska. Detta är en grym Readly Expressare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat