Vanlig V75 utan jippolopp eller jackpott!
Avd 1:
3 STJÄRNBLOMSTER står i en egen klass men jag älskar att gardera sådana om jag ser sprickor i fasaden. Har tagit sina vinster i 100 tkr-lopp, nu är det 300. Ny kusk, då M Djuse är upptagen på annat håll. Vinner väl förmodligen men jag tar med
4 ETHEL som jag tycker har förtjänat en seger nu. Kanske därför det blir skoryck. Även
10 HULTE ALVA får plats på kupongen. Blir det strul för favoriten så är renset gudomligt där bakom.
Avd 2:
Ännu en oslagbar favorit?
4 OLLY HÅLERYD kommer med fem raka vinster. Men ny kusk och spår 4 i volt lockar till (onödig?) gardering. Olly tar väl knappast ledningen och då kryssar jag även
7 KINGEN MEARAS. Springspår och i grunden vassare häst och Wäjersten lär ju ha form. Kryss även för
1 XERVARA C.D. Spår 1 i volt och att man lyckats få upp Jorma till Hudiksvall måste väl betyda något.
Avd 3:
Mitt drag här är spik på
3 SOURIRE FRÖ. Var senast ute i det tuffa loppet där Fransesco Zet vann och tog världsrekord. Möter beskedligare motstånd nu.
Avd 4:
Tänkte först spika
1 EDSINETTE som möjligen kan leda detta från början till slut, men kunde inte motstå
5 ELIN AVANT med Ulf Ohlsson. (man är väl lite romantiker)
Avd 5:
Hade bluppat för två hästar här, men efter att favoriten ströks har jag bara
5 BANK ANGEL kvar. Får se om jag garderar upp...
Avd 6:
Ytterligare ett "tokdrag". Spik på
11 LAREDO BOKO. Det känns som att Bergh är på G med förnyad energi.
Avd 7:
1 FROM THE HIP och
9 NOT FOR SALE ska väl göra upp om det här? Om nu inte hemmatjejen Hanna Forslin lurar skjortan av dem med
2 MAVERICK MEERKAT.
Så där förvandlar jag en trolig favoritomgång till ett miljonsystem för 27 spänn. Fyller kanske på med några i morgon. Det är kul att drömma...