Det blåser full storm under palmen idag så jag har tagit skydd på balkongen och kollar lite på V86 i morgon. Halmstads trav är ju alltid intressant för en Hallänning. Försöker mig på ett lite seriösare surr än föregående snabbis. Men 3 års loppen är kluriga att analysera. Hästarna är under utveckling och flera betrodda med kluriga lägen.
V86 1)
1 Ready to Run H.C. Befogad favorit men spår 1 kräver laddning trots OS och upploppet kan bli långt. Den där Kolgjini är ju en vass startkusk när han lyckas köra felfritt.
4 Bottnas Lady får en stänkarvarning. Går sina 13 tider när det stämmer. Farlig vid överpace. Dessutom 1% i nuläget.
12 O’hara Boko är normalt bästa hästen men 2 raka g är oddshöjande. Svårbedömd rackare. Kanske körs preparé men Bakker brukar inte vara blyg.
V86 2)
2 Erik the Phantom står bra inne på alla sätt och visade gammal god form i senaste starten efter lite paus. Djuse pojken sätter nog straffen rä rä rätt upp i krysset.
V86 3)
1-2-3-4 känns som måstestrecken men det lurar stänkare i vattnet.
Öppet och garderings vänligt lopp säger jag. Så det är väl bara att spika Lill Gustav
V86 4) Öppet igen. Dagens svåraste lopp.
1 Apomorfin är väl spetskandidat och kan få en fin smygresa i ledarryggen.
6 My Star is Born Leos travare har gått bra hela sommaren. Värd en vinst. Vimlar av okända hästar.
V86 5)
2 Ninetta Boko har inte övertygat i senaste starterna men har hög grundkapacitet. Kanske bara vinner ?
4 Farina Toppmärr som gått bra i tufft motstånd. Hoppade bort segern senast.
Är med på stregen om felfri.
7 Countess Face Ännu en högklassig Kolgjini galoppör.
Är med på stregen om felfri.
V86 6)
3 Max Montana Högklassig 3 åring dock orutinerad och gör debut på distansen. Kan gå.
5 Turmfalke Knapp favorit trots 7 g av 9 möjliga i sitt CV. Hm lite märkligt.
9 Garland Greene Tja appropå galopper. 4 av 4 möjliga i senaste loppen. Ok pausat länge och kanske har Kolgjinis äntligen svingat galopp trollspöt. Men f-n trot.
V86 7)
4 Fly Equos Jet Änligen en dunderspik. Eller ?
Eklund och Knutssons tror stenhårt på sin framtidshäst
3 Limoncello Boko Gått bra i tuffa gäng men favoriten är väl svårtuggad.
V86 8)
8 Phantom Express gillar jag skarpt. Har varit på plats i samtliga 8 starter trots tufft motstånd. Ok läget är (för)surt. Men är nog med på stregen.
Westholm har läget med sitt guldägg Dream Mine. Har dock pausat 10 veckor.
August Zonett ? Djuse och Wäjersten är en farlig komb.
God tur ni som spänner bågen. Ganska trevliga 3 och 4 års lopp.