Visa ett inlägg
Gammal 2024-09-20, 17:25   #8
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18041
Standard

Fredags Tugg

Idag blir det en gammal hederlig fredagsdrink hemma på altanen i sommar värmen. Nästan som på Kreta fast lite kyligare kvällar och nätter.
Men det är ju trav surr som gäller här på sidan. Och som vanligt nuförtiden ser det onekligen favoritbetonat ut (igen). 83 startande hästar på V75 och 28 av dessa är spelade till under 1% på streckspelet Dan före Dan. Alltså 33% !!
Max 5000:- på 7 rätt om jag får gissa. Men det är likväl kul att spänna bågen och försöka hitta vinnarna på ett mindre system. Baron de Coubertains visdoms ord ” de viktiga är inte att vinna utan att deltaga ” gäller i min värld nuförtiden.

V75 1) Känns väl upplagt för Lozano. 2-3-4-6 är möjliga motbud men det kostar nog mer än det smakar.
V75 2) Staro Raymond är definitivt en favorit i fara. 5-7-8-11 känns tryggt. 11 är min chansspik. Distansgynnad rackare. Men Klass 2 är ju som bekant Klass 2.
V75 3) Nordisar är som bekant Nordisar. Månlykke har kluriga spår 1 och Brenne Bork tar väl sin femtonde raka ? Eller ?
V75 4) Humanity Pellini och Jalapeno känns som ett skapligt Tvåhästarslås.
V75 5) Sprinterlopp är klurigt. Positionerna är viktiga. Här kanske 1% aren Ready Star överraskar ? Nja Lennartsson får nog tuffa på i spåren. Going Cash är mitt fredags drag. Hästen duger gott i klassen trots lite missvisande rad och är redo för första årssegern. Spelvärd tredjehandare. Typisk Nurmos luring.
V75 6) Xanthis Ibiza är min fredags spik. Var lite inne på Mi Amore men spår 2 i volt och många att runda. Nej det här vinner nog Lill Goopen.
V75 7) Jag har ju sedan gammalt snöat in på Dreamteamet Törnqvist / Pieters. Visst finns det motbud men det är min första häst. Lite pace på loppet så jäklar.
Dats Tore och Erik M är ju en gammal goding på Efterhandarens följehäst lista.
The Way I Talk platsar oxå där. Zaxton ! D’Apper ! Om jag kört ett storsystem hade jag gaddat på men jag ligger lågt med spelet nuförtiden. Men höjs pensionen så jäklar

God tur alla spelfilurer önskar den gamle Efterhandaren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-20 klockan 19:29.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat