Visa ett inlägg
Gammal 2024-09-21, 10:55   #8
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_kusk Visa inlägg
Ett speltekniskt geni. Travspel enligt egen syn består av 20% magkänsla. 65% analytisk förmåga 15% tur. Det är iaf min syn på spel på hästar.
Spelar du tillräckligt mycket kan du med "lagen om stora tal" i det närmaste ta bort "tur" helt ur ekvationen, men då får du hålla på en hiskelig massa år år på V75.

Därför blir det konstigt att sätta ett number på den, även om man bör beakta slumpen.

Med det sagt skulle jag hellre citera den otroligt skicklige V5-spelare jag hade kontakt med på Solvalla i slutet av 80 talet när jag började gå på trav, 70% tur 30% skicklighet sa den ödmjuke gamle mannen.
Men som sagt det handlar om perspektiv och spelmetod.

"Där förmågan slutar tar intuitionen vid", ju mer du tränat ditt neurala nät på uppgiften desto snabbare får du även analysen via magkänslan, även om man kan bli lurad av känslan är den värdefull, enig där, men indata ska vara ogrumlade, startlistan på söndag kväll rekommenderas!
Analytisk förmåga vilken jag antar inkluderar förståelse för domänen kan jag hålla med om, lopp på 1000 metersbana under goda förhållanden är väldigt speciellt, speedwayfaktorn är stor både i loppet och i analyserna som leder fram till oddsen.

Jag talade med Jorma V. några år innan de slog till i Norge, dessvärre minns jag ingenting då jag druckit för många öl innan. Jag visade honom mitt system jag implementerat men inte hittat på utan att komma ihåg om det var något nytt för honom.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2024-09-21 klockan 17:47.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat