Torsdags Surr
”Sommaren försvann som en vind och regntårar rann på min kind ” Oktober knackar på dörren. Kan nog bliva för årstiden ganska stabilt Åby höst väder på Lördag. Lite regn, blåst och +11-12°.
V75 1) Har favorit i fara vibbar på favoriten men lås på
3 Great Skills och 4 Felicia Zet känns väl ganska tryggt. 6 Betting Pacer kan skrälla men måste nog ha perfekt smygare för sin grymma spurt. Dock inte som bäst senast.
V75 2)
2 Mindyourvalue W.F. och 8 Beat Generation Feglås här oxå

Carre pojken brukar hålla sig framme i Monté loppen. Ligger ju på stabila 30%. Och hästen trivs bra med ryttare på ryggen.
V75 3)
7 Koup Droit T.F. Chansspik i klurigt lopp. En eller många.
V75 4) Klurigt här oxå. Dessutom bara ston.
4 Satsuma Svårbedömd rackare. Seg senast på Valla men Wilma har läget och får chansen på hästen för första gången. Nytändning. Uttrarna har ju stallform.
5 Panthere d’Inverne Duger gott i klassen och gått bra på sistone.
14 Iloveyou Butcher Tja oxå svårbedömd. Men Flemming åker inte över Kattegatt ……bla,bla. Dessutom Flemming läge.
V75 5)
1 Chanel Trio har gått bra och är värd ett streck trots lite lurigt läge.
2 Hashtag Simoni har form och den där Sedström kan köra häst.
5 Cubalibre Jet Äntligen bra läge. Kan vara chansspiken men jag är nog för feg om jag kör ett större system. Fick ju pension häromdan

Psst dessutom Trixton gener
6 Cameron Har gått som tåget och måste väl bevakas men kan få en tuff resa. Lär tas emot med varma servetter om det blir spetskörning. Favorit i fara ? Om han nu är favorit.
9 Competivo Härdad i tuffa gäng men läget är sådär. Får nog inget gratis här.
11 Humanity Pellini Kommer med råg i ryggen efter fina prestationer men läget är oddshöjande.
V75 6)
5 Ectasy Ojämn rackare och för hårt betrodd i min värld. Distansgynnad kan man läsa både här och där. F-n trot !?
6 Shallow Toppfin märr. 4% känns grymt spelvärt. Flemming åker väl inte över……..
8 Caia Startsnabb rackare Får hon piken utan strid kan det räcka länge trots 2,5 varv.
12 Monalisa B.R. Ok, läge och distans är väl minus men detta är en meriterad norska trots endast 12 starter på sitt CV. Dessutom är BR hästar alltid välstammade.
V75 7)
7 San Moteur Fram och baklänges. Ok 62% är väl lite tråkigt och i högsta laget men jag hoppas och tror att det sjunker till ca 50%. Många är ju skeptiska och går emot favoriten både här på sidan och ute bland proffstipsters maffian. Vi får se vem som har rätt. Blåvinnare på min kupong.