Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Tjuvkikade i Expressen, finns på nätet Expressen.se/V75.
Jackpot är ett spikbud.
Fastlåst senast-nu är han en rolig skräll i Gulddivisionen.
5 vinster på 7 starter
Håller med om att Jackpot Mearas är en rolig skräll i Gulddivisionen nu när Muscle Hill-sonen startar i klass 2.
Undrar vilka oddsen blir för Eskil om kusen vinner Gulddivisionen i morgon lördag på V75 i Örebro?
Sätter Eskil lvriga 6 avdelningar så blir mannen garanterat ensam på V75.
Travtipparnestorn Eskil spikar även Westholms Neon Bank, en snurrpelle som
förstärks av MAD från spår 7 i volten kommer med två ägg i raden och en handfull galopper.
En omstart och jag tror risken är stot att Neon Bank är uppe i Neonskyltarna igen?
Misstag er inte jag vrålgillar Eskil och ser honom som en stor tillgång i tutan och som reporter, skribent och travtippare.
En snedskjutare, precis som jag som älskar trav.
Många fina 4-åringar i avd 2:s spårtrappa, Marseille hade nog varit veckans spik
med MAD bakom tömmarna.
Nu kör Kenneth Haugstad, som börjat vinna lopp och peakat med visad kuskform,
men med spår 13 med loppets bästa häst som går ner i klass, så gör ivf inte jag det klassiska misstaget att inte se till hela ekipaget.
För mig är Haugstad som favorit på V75 med bakspår och loppets bästa häst en möjlig gardering, men som spik ett stort NO,NO.
Det finns långt mer spelvärda spikar än dessa två i nuläget spelade favoriter
på V75 i Örebro.
God tur med spelbesluten.
|
Klockrena avslag, sulkyartisten MAD fick iväg Westholms Neon Bank som spetsat 1/28 starter, men att han skulle spetsa från springen spår 7 med en pyromanhäst, skulle bli svårt även för en ur absoluta kuskeliten.
MAD skall ha en eloge för att han fick iväg kusen felfri.
Kenneth Haugstad levererade som väntat en bom med loppets absolut bästa häst.
För mig är det ofattbart hur man kan spika Den mannen oavsett häst från ett bakspår som favorit på V75.
Hade MAD rattat hade saken varit stenklar.
När kollektivet skjuter sig i huvudet, pga att några experter snedtänt i rankingen,
då skall man vara med.