Halmstad Surr
Klurig omgång på hemmabanan ikväll men potten är välfylld och det lockar till spel. Farbror Flemming kommer på besök. Trevligt. Men det vimlar av intressanta hemma hästar oxå.
V64 1)
5 Nova Flemming måste bevakas direkt. Märren står bra inne i klassen på alla sätt.
6 Oris Ecce pojken kommer med en rejäl märr som kan utmana. Har dock pausat lite men platsar på kupongen.
V64 2)
4 Wilma Express Första vinsten måste komma när som helst. Inte som bäst senast men Perssons Pack har nog ställt iordning till hemmatravet. Kudos Kolgjini är väl värst emot om felfri
V64 3) En salig blandning 3 års ston
5 Malkia Ojämn rackare men har rätt mycket spring i benen. Ok har väl mött lite för tufft motstånd, är väl meriterad i detta gäng.
8 Kardashian känns bortlottad men Ecce pojken har gått framåt som Jägers tränare. Vass spurtare.
V64 4)
2 ComandandConquerS 75% är inte kul men tyvärr tror jag Mommert hästen bara vinner.
V64 5) Hästägarkannan är en klassiker som körts varje sedan 1969 då banan öppnade. Vid den tiden gjorde jag lumpen på I 16 som skyttesoldat. Bara så ni vet

15 hästar på 4 volter är respekt.
1 Figlia di Ciclone har pausat länge men jag tror Arnqvist har ställt iordning och Lillgustav kan stå emot länge om det blir lite stök och bök från bakre volterna.
11 Con Padre Stänkarvarning. Kuskförstärkning är bara förnamnet.
12 Tuppen Arnqvist igen och hästen duger gott här.
15 Red Mile Brodde har många att runda men gör alltid sitt jobb. Slitare är bara förnamnet. V75 kändis.
V64 6) Ganska bra klass på epilogen.
2 Steady Victory ” Hanna från Halmstad hej…..” hästen är nog bra iordning. Ok pausat lite men Hanna vet var mållinjen finns.
5 Cubalibre Jet har lite svårbedömd form men hästen är bra när han fungerar.
6 Deal Done Zet såg fin ut på Lunden senast efter lite paus. Debut i Ecces träning. Som sagt Ecce pojken är på hugget.
10 High Five D.K. kan vara chansspiken. Jag gillar hästen men Flemming är Flemming. Har gått skapligt i Danmark men ganska tufft emot här.