Visa ett inlägg
Gammal 2024-10-30, 19:57   #9
znipstern

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2004
Standard

Har ni börjat med andelar igen? Jag hittar inget till V86.

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Riktigt rolig omgång att plugga till och jag hoppas hittat ett upplägg som når hela vägen idag. Så här går grundtankarna (vilket även är upplägget för dagens andel):

V86:1 Rank: 5-9-8-1-7-10-4-12
JU siktas mot ledningen och når man dit borde mycket vara klart. MEN, jag tycker André har en riktigt bra häst här så det blir gardering på min lapp. Tar med 9-8-1 i B-gruppen och hoppas att Lövgren kan sätta dit 8 Epicure DE nu. Kompletterar med ett par riktiga stänkare (7-10-4-12)

V86:2 Rank: 5-4-11-2
Här kan man såklart spika storfavoriten MEN till nästan 70% blir det syn! Även om jag gillar ekipaget så är det aldrig fel att ge dem "chansen att förlora" så tyngst insats på favven men även lite streck på GooGooGaaGaa-avkomman 4 GooGoo Gone som får Jorma i sulkyn samt Svedbergs 11 Satisfaction & BGs styrning 2 Global forever som båda gjort det bra på slutet. Vill egentligen ha med några till här (typ 6-10-12-9) men man kan inte få allt här i världen.

V86:3 Rank: 6-10-9-2-7-8-1-5
Här siktar Henriksson på piken och därifrån tror jag att chansen är rätt god. Först i ranken för mig. Men loppet är öppet och vi streckar på lite här. Roligast är 2 Money Honey som Hampus/Travanalysen scoutat fram som på tok för lite spelad. Målar på rätt brett här och tar alla utom 4&11.

V86:4 Rank: 8 (spik) 4-10
Även jag fastnar på kvällens skrik tyvärr. Det blir spik (kvällens enda) på 8 David Bowie som vi får vara glada om vi får till under 50%. Som reserv sätter jag 4 Allonso Pagani som spetsar.

V86:5 Rank: 8-9-11-7-3-4
Har ni kollat lopparkivet? Det Italienska alltså? Visst, 8 Daphne Wise L är nog mest en sprinter men när Riordan skickar på en bike och drar skorna så tror jag man siktar på att dundra till spets och sedan köra så länge lampan lyser. Svårt att sia om det håller hela vägen så det får bli att ta några bakom. Först ut för mig är 9 Famous Scotch som känns som bästa hästen i fältet. 7-3-4 har alla chans på hålet (7 kan även sitta i spets faktiskt) och får någon av dessa luckan så kan det bli åka av. Sex streck och stängt.

V86:6 Rank: 2-3-5
MaD från bästa spåret på kort BORDE innebära spik men jag synar idag (dumt nog?). Detta då jag tror att 2 Riverdale Z sitter i spets och jag kan inte spela utan 3 Albacete så som den såg ut senast. Blir ett matematiskt lås här på dessa tre.

V86:7 Rank: 11-10-4-8-14
Sjunde känns öppet och jag hade länge ännu fler streck här men bygget gick inte ihop med alla dessa så jag tog de roligaste. Förstastrecket hamnar såklart på 11 Rossi Garline som jag gillar och med den stallform som CE visade upp i helgen så kan det bli klassikern att form slår klass (10 LA Boko). Bakom dessa två tar jag med troliga spetshästen 4 Stepping Dreamboy samt dunderstänkarna 8 Global Difference och 14 Corazon Bar. Men hade gärna fått med några till här (typ 2-12-7).

V86:8 Rank: 11-5-8-12-4
Här var jag länge inne på att spika favven MEN jag tycker att 5 Hatton kändes spännande TROTS Haugstad så det fick bli några till även om jag verkligen anser att 11 Popeye Tooma kan vara en sund spik i omgången. Missa inte 12 Kite Runner och 4 Beyonce Face vid gardering!

Poäng blir det som reducering denna gång och andelarna hittar ni som vanligt i den sektionen.

Häng på!

znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat