Bjerke V75 lördag 2 november, 2024.
Gul kusk selar ut flera kusar ur stallet, som kommer bli hårt betrodda på Bjerke i morgon. Stallet visar toppform och när Goccia hyrt in lånekuskar har aktierna förstärkts ytterligare.
Jag har bara en känsla, att Alessandros presterar sämre utan pisk, saknar evidensbaserade fakta för känslan.
Minns när en lärling från italien blev ertappad med att väcka upp ett sto inför travdagen med att randa upp märren med ett gäng enhandare med pisken inför
loppet. Tanken var nog att få märren att ta i extra när pisken kom fram över upploppet. Enhandare i syfte att väcka upp hästarna inför löpen är legio på kontinenten.
Jag säger inte att jag har info att Alessandro använder enhandare här i Sverige
men är tämligen säker på att de flesta hästar från Italien har erfarenhet av enhandare när de kommer till Sverige.
I Norge råder piskförbud, vilket kan missgynna stall Gocciadoro mer än de andra
som i morgon tävlar utan pisk?
Kuriosa: de olika världsreligionerna värderar djur olika.
Vad jag hört så anser man att djur sakar själ inom Islam och inom katolska
trossamfund, tillskillnad från trossamfund med protestantisk inriktning.
Ex gissningsvis 5 år bakom för tjurfäktning, om den anordnades i protestaniska norra Europa, i den södra delen, som Spanien och Portugal, inga fängelsestraff där inte.
När de italienska hästarna kommer till Sverige, har de en med sig upplevelser av enhandare och fruktar pisken mer än de svenska hästarna, vilket klingar av med tiden när de uppväckande enhandar-rappen inte används längre.
Där av de fallande resultaten över tid när hästarna är stallade i Sverige.
I morgon blir det trav helt utan körspö/piskv vilket i mitt huvud kan vara ett extra stort minus för hästar som tidigare tävlat i Italien?
Jag spikar inte någon häst från Alessandro Gocciadoros stall i morgon.
Man saknar nicket Masen, när det kommer till trav i Norge, den mannen var grym
på att vikta norska hästar.
En enorm hjälp för en analfabet som jag, när V75 körs i Norge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: basiak (+20)
|