Visa ett inlägg
Gammal 2024-11-02, 10:18   #9
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18044
Standard

Bjerke Surr Light
Helg trav på mysiga Bjerke banan som jag besökte flitigt under mina år i Oslo som U lands missionär i byggbranschen vid sekelskiftet. Banan är perfekt planerad med mycket bra utsikt över hela banan från restaurangen. Åtminstone var det så för 25 år sedan.

V75 1) 2 Just A Lady Korfitsen brukar jag bevaka. Bra läge och häst i form. Se upp.
3 Meghan B.R. Stall Hamre brukar ta för sig av priskakan när det vankas Stortrav.
Märren är en grym segerstaplare. Svårslagen.

V75 2) 5 High Perormance Hamre igen ? Tja kanske men loppet känns lite halvlurigt.
11 Jollywood är en Välstammad ( Muscle Hill och Readly Experss gener) filur och lite av vinnartyp. Känns lite bortglömd på läget. 7% är lockande.

V75 3) 3 Four Guys Dream Svårbedömd rackare men Perssons Pack åker nog till Nabolandet i angeläget ärende. Har vunnit på Bjerke förr.
5 Missle Hill Kan ta revansch efter snöpliga förlusten senast. Jag hade spikat.
Distansgynnad rackare med perfekt Örjan läge.

V75 4) 2 N.Y.Moet Försöker hitta stänkare men det kanske kostar mer än det smakar ? Är dock gynnad av sto proppen samt distans.
9 Gaby Kyvsgård Korfitsen igen ! Märren är stark och rejäl. Går bra på alla distanser och har alltid en pollet till slut.
11 Diva Ek måste väl bevakas. Tuff märr som brukar tåla en tuff Gocciadoro styrning.

V75 5) Klass 2 är Klass 2.
5 Bolero af Carame känns lite överspelad p.g.a Djusepojken i sulkyn. Men visst känns hästen redo för en Klass 2 vinst. Kan gå.
9 J.J. Snowstorm står perfekt inne och är definitivt skrällduglig. Psst snöat in på spår 9 idag ? Rätt eller fel ? Upploppet är ju trots allt 200m. Bara en sån sak.

V75 6) 6 Crown Borde väl vara dags för vinst igen ? Distansgynnad rackare.

V75 7) 9 Ecstasy Spår 9 igen men här är det en 75% are. Med senaste loppet på näthinnan är det väl bara att spika ? Men 75% känns lite väl högt.
12 Capiroska Font Letar halmstrån och Riordan/Lillgustav kanske kan skrälla ?
Märren är värd en seger efter många bra prestationer i skymundan.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat