Visa ett inlägg
Gammal 2024-11-05, 13:45   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Onsdag 6/11 - Jägers / Solvalla - V86 mm

Jägersdragen Dan Före Dan
Helt ok klass på Jägers avdelningarna. Intressanta och välfyllda fält.

V86 1) 1 I Gotta Go står hårt inne men har grym form och jag tror Ecce har en häst som duger. Men visst finns det motstånd.
2 Fighter Kronos är väl befogad favorit trots endast 3år i sitt CV. Riordan har ju knallform på stallet och Lillgustav har oxå visat fina takter på sistone.
4 Havbergs Djali Vi måste ju ha en stänkare oxå. Vi tar klychan bättre än raden.
8 Parameter är jämn och säker. Räds inte distansen och Ola har alltid starthästarna iordning.

V86 3) Klurigt sprinterlopp.
4 M.T. Unforgiven går bra utan att få vinna. Borde vara dags snart ?
Men det är vidöppet och garderingsvänligt.

V86 5) Sprintlopp igen.
2 Eclisse Roc har lite svårbedömd form. Men Riordan bör väl bevakas ?
4 Ibiza Garbo känns änna distansgynnad och Ecce pojken är inte blyg.

V86 7) 12 D.J.Spritz Voltstart är väl lite minus men jag gillar häst,kusk och tränare. Står sig bra i klassen. Chansspik så här Dan före Dan.

Solvalla Dragen
Två dunderfavoriter på Valla. 69 och 85% ! Går dom att fälla ? Tja kanske en.

V86 2) 2 Oracle Face Grym Nuncio travare. Bra läge och duger i klassen om Julia får till styrningen.
5 Marseille är en tuffing som bör bevakas.
9 Evandro Degli Dei Bästa hästen och bästa kusken men sämsta läget av mina tre nämnda.

V86 4) 4 Kozmo Simoni Distansgynnad rackare. Duktig 3 åring.
7 Armando Salazar Med rätta hårt betrodd. Rutinerade Benzon vid ratten. Men hästen är trots allt ganska orutinerad.
Kashmire Tonic Kanonfin senast efter Frankrike äventyret.
Svedberg kan träna häst.

V86 6) 2 Jikininki har Björn valt bort men hästen är bra iordning och Djusepojken vet var mållinjen ligger.
3 Victory Poseidon Det luktar spets och slut men det är ganska öppet och lurigt startfält.
5 Mirasol Walmann börjar få ordning på märren. Dagens 2% are. Smack.
9 Ferrara Stark och rejäl men distans och läge är väl ingen fördel ?

V86 8) 2 Mellby Mammon Är mycket svårslagen. 1,74 i vinnarodds 85% på strecken är nog rätt chansvärdering. Ännu en Mellby kanon.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-11-06 klockan 13:00. Anledning: Solvalla Dragen
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat