2010-11-27 Majdic - Kalla (5 km klassiskt damer)
Datum: 2010-11-27
Tid: 11:00
Sport: Längdskidor
Land: Internationell
Liga: 5 km klassiskt damer
Match: Majdic - Kalla
Spel: Kalla
Insats: 250
Odds: 3.20
Bolag: Nordicbet
Motivering:
För det första..3.20 NB, 2.40 Betsafe samma spel..Jag håller med Betsafe i oddssättningen..
Kalla har tydligt gått framåt i klassiska åkningen. Det visade inte minst sprinten igår där hon slutade på en fin 4e plats. Majdic kom 2a men hon har alltid varit bra i sprint, framförallt klassiskt.
Men Majdic är inte lika vass i längre lopp. Hon kan åka bra på häng vid masstarter men nu är det individuell start.
5 km klassiskt tycker jag passar Kalla väldigt bra. Hon kan åka relativt fort hela vägen utan att gå in i väggen. Majdic har inte samma uthållighet och kommer åka ut något segare.
Ett exempel var i Falun förra säsongen. Då åktes 2.5 km klassiskt och då var Kalla 3a bakom Kowa och Björgen. Majdic deltog inte där men hade nog haft svårt rå på Kalla där.
Sen en annan grej som jag la märke till.. Stafetten förra helgen i Gällivare. Majdic åkte klassiska andra sträckan för Slovenien på tiden 13.20. Kollar man sen tider på Johaug 13.05, Longa 13.07 och Haag 13.09. T o m Kikkan Randall hade bättre tid än Majdic.
Visst kan hon ha hängt i dåligt sällskap men iaf, Kallas odds är alldeles för högt.
I Gällivare var Kalla 50 sek före Majdic. Då fristil men det ger en fingervisning om var damerna står.
Jag kan inte motstå att spela 5/10 units och tycker den är lätt dagens mest spelvärda till oddset sett då den borde ligga kring 2.40 som Betsafe faktiskt har.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|