Citat:
Ursprungligen postat av Lazze
Tyvärr så är trenden i världen idag att prioritera DEI (Diversity, equity, and inclusion) Vilket innebär att det inte längre är kompetens som avgör vem som får uppdraget. Nu vet jag inte om detta är fallet hos ATG men jag skulle inte bli förvånad.. Jag har på min egen arbetsplats upplevt att personer utan kompetens har blivit favoriserade pga. kön/sexuell läggning/hudfärg. Rasism är tillbaka(Fast omvänt)  Samt, pengar.."Vi tar detta företag att sköta vår IT för dom är såå mycket billigare än de andra" (Undrar varför)
|
Min personliga erfarenhet är att en annan prioritet är rövslickare och ja-sägare.
En gång i tiden gällde detta mest offentliga sektorn,där det viktig varit att det ser bra ut mot uppdragsgivaren...inte att man gör det man är satt att göra samt uppnå bästa möjliga resultat.
Numera ser jag hur samma sjuka har brett ut sig till privata sektor,där man hela tiden sparar pengar genom att outsoruca allt som går och hålla nere lönerna, samt försämra villkoren för de fastanställda. Då slutar folk bry sig.
Det enda som verkar sprida sig i samhället är korruption.
Men sen KAN det vara så att de upplever en cyberattack idag, varför de har fullt upp med att värja sig mot det och kan inte släppa fram någon. Skulle t.o.m tro att det är det mest sannolika förklaringen.