Ämne: V75 blir V85?
Visa ett inlägg
Gammal 2024-12-07, 13:37   #10
Jokehim

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 128
Standard

Utdelningarna på 7 rätt är redan tillräckligt höga för vanligt folk för att spelet ska vara attraktivt. Att lägga till ett åttonde lopp är galenskap (att man har det på onsdagar har jag dock inga invändningar emot). Störst galenskap är att ha ett 5 rätts pott på 8 lopp. Det är redan galet nog att man har V64 där 4 rätt potten blir mikroskopisk när småspelarna träffar den och ointressant när storspelarna når den och den är stor då de får långt mycket mer pengar från 6 rätt.

Enda rätta vore att ha V65 samtliga vardagar och skrota V64. Jag överväger i alla fall inte att spela V64 medan jag spelat V65 någon gång på lördagarna då det blir mer intressant men då är loppen i regel så mediokra att man ändå inte lockas av det.

Som någon skrev så låter det som ett än mer desperat försök att kunna få upp jackpottarna. Är det verkligen så att vanligt folk lockas av att det är jackpott när det är fallet väldigt ofta på V64? Storspelarna är inte de som ATG vill ha in mer pengar av för vinnande spelare vilket sannolikt rätt stor del av storspelarna är får man inte in mer pengar ifrån i längden. Man borde istället söka strategier för att göra det svårare för de stora systemet att gå ihop och då är inte jackpott en logisk strategi.
Jokehim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat