Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Tja svårbedömd situation tycker jag. Frågan är vem som hade ”rätt” till spåret.
Jag tycker så här : 11 går ut och halvspårs kör ganska tidigt och bedöms väl ha rätt till spåret medans 12 bränner på utan att vrida ut i tid.
Solklar diskning är det nog inte i min värld men visst blir 12 störd. Men det gäller väl även i trav att ta hänsyn till situationen.
|
Som jag ser det så hade 12 inte tappat all fart och galopperat om inte 11 hade styrt ut framför den i sista sekunden. Jag tycker inte att det ens borde vara snack om diskning. Helt klart regelvidrig styrning.