Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Loke,
”on the contrary” så tror jag ”the late blooming Windmill Jam 5% (Ready Cash sonen)
är omgångens bästa spelvärde, Uttrarnas stallform till trots.
Har bara den den sista pusselbiten äntligen ramlat på plats som snart 6-åring (sena som är typiskt för vissa Ready Cashare).
Så är jag övertygad om att Windmill Jam brakvinner trots 0/9 på distansen från drömspår 5
i brons.
Kollektivet kommer nog tokgardera loppet, tyvärr tror jag de pålästa dubblar spelprocenten straxt före spelstopp på lördag.
Lill uttern varnar i Guiden och jag rekommenderar en sväng i lopparkivet, om du känner dig tveksam. Omgångens mest spelvärda spik!
|
Tjenixen Jajjan.
Jag stöder mig på citatet: lögn, förbannad lögn och statistik.

Som Mark Twain felaktig beskylls för att myntat.
Förstår ditt resonemang ang Uttrarnas V75 resultat när det presenteras på detta sätt. Inga smickrande siffror. Och det bekräftar verkligen negativt V75 form.
Men jag är lite hemmablind och Uttrarna har jag följt sedan Peter hade Smokey Star i stallet. Psst jag tror Smokey segrade i samtliga Rikstotons klasser på 80 talet.
Spikade Smokey på en V65 kupong som gav 25-30000:- i utdelning. Fina pengar för 40 år sedan. Smokey gjorde sin sista V65 start 12 år gammal och lunkade in 2,5 mille. Grym häst och Petters trampolin in i travbassängen som knappt simkunnig.
Dessutom gillar jag Peter och Johan samt har känningar i stallet.
Jag har vissa trav filurer som jag följer i med och motgång av olika anledningar typ : Uttrarna, Jonas Moberg, Eric Martinsson, David Persson, Riordan och Rick Ebbinge. Sist men inte minst Perssons Pack (Håkan K, Stefan och Linda )
Men självklart är det hästarna som ska bedömas i första hand och kusken / tränaren i andra hand. Ibland blir det tvärtom för min del och kanske även för V75 Guiden

Ha det gött i december mörkret Jajjan.