Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Här ligger man i bingen full med snusande hundar och funderar på hur man skall kunna välta omgångens fyra jättelampor.
Det sannolika är att alla 4 är så kapacitetsmässigt överlägsena att jag helt enkelt
borde passa spel.
Gocciadoros kanon har väl en del galopphistorik i snurren, så även Almhedens
valack, båda är normalt brutalt överlägsena sitt motstånd.
Tillika Törnqvistans Muscle Hillare, som dragit ett drömspår, men var helt under isen senast. Björns världsartist i guld, kör ett prepare och uppbyggnadslopp in för Frankrikeäventyret, där hans hingst skall matcha den absoluta världseliten.
Guldloppet är fullt av utfyllnadshästar som nått sitt kapacitetstak.
Vi som tänker ”liten tuva välter stort lassa” alltså drömmare som jag letar
spikar ioch lås i de tre mer öppna avd Diamantstoet, Klass 1 och Brons.
Tyvärr luktar det jackpot hela vägen till månen, men jag gör ett försök att plocka ner månen och garderar samtliga lampor.
God tur med liren och håll i plånboken.
För oss drömmare är risken magplask
överhängande. Gissar att den enda som skrattar hela vägen till banken efter avslutad speldag är Hans Lord Skarplöth och ATG.
Jajjan
|
Åker favoriterna såna här dagar så blir det rejäl utdelning. Jag tror dock inte det och försöker istället få in lite pengar i den ständigt sinande kassan. Dea Sprint Bar - skor, bakspår och vanlig vagn - den går jag emot. Jackpot Mearas - en gång är ingen gång - spik! A Fair Day - skor och vanlig vagn - vinner troligen, men Jepson kan lura rubbet, så två streck. San Moteur var ner till Frankrike och fick sig en genomkörare. Önas Prince siktar mot Halmstad den 28/12 och Nordström tror inte han slår San Moteur och att han får svårt mot Barack Face och även Dancer Brodde, och Nordström brukar annars vara väldigt positiv på sina hästar när han har en vettig chans. Så där tror jag att Goops häst är i bättre slag. Vem som hamnar bäst på det från start återstår att se.
Tack och lycka till med skrällarna!