Visa ett inlägg
Gammal 2024-12-31, 21:30   #4
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Vad menar du med "Reserver går inte"?

Om jag spelat exempelvis häst nr 15 och den inte finns på kupongen.

Och jag har reserver 3, 5.. kommer jag då få häst nr 3 om den startar eller kommer jag få förstahandsfavoriten?

Om man väljer 2 reserver och de båda blir strukna, får man då som tredje reserv nästa häst som är högst streckad eller hur fungerar det?
Du får alltid det antal streck du har markerat i ett lopp. Om du har hästar som inte startar eller ens finns med på kupongen ( borde vara omöjligt, men kan hända! ) så placeras dessa rader i första hand på dina markerade reserver. Om du inte har valt egna reserver kommer du i första hand att automatisk bli tilldelad de två hästar som du INTE har med på kupongen som är mest spelade. Om du har alla ( och eventuellt någon till, som inte borde kunna hända men ändå gör det ibland ) kommer du att bli tilldelad de två mest spelade hästarna i loppet som reserver. Om dina reserver ( om de ens startar ) inte räcker till för att ersätta strukna hästar eller nummer som inte ens finns med kommer du att få dubblettrader på de mest spelade hästarna i tur och ordning tills att du har lika många streck som du har betalat för.

Långt och krångligt?

Korta versionen = du kommer alltid att få så många streck som du betalat för. Om det krävs kommer du att få en eller flera dubbletter.

Dubbletterna ger dig chansen att få fler än rad med alla rätt om allt sitter samtidigt som någon av dina dubblett-hästar också vinner.

Om du har konkret exempel är det lättare att förklara.