Visa ett inlägg
Gammal 2025-01-19, 11:13   #78
roland

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Rolle, riktigt snygg rad med en 4%:are från bakspår som en av så spikarna.
Små system som ditt skall uppmärksammas.
Heder mannen!

Gissar att du med empiri valde en bakspårsvinnare i ett lärlingslopp med spårtrappa. Du spekulerade i högt tempo, våldsam körning om spets och ett antal galopper från ivriga lärlingar som fått chans att köra på V75.

En bakspåtsvinnare kändes given, gissar att du funderade runt hur försiktigt Hanna Lähderkorpi kör sina hästar i loppen, alltid försiktigt och alltid med gott om krut kvar inför upploppet och även efter målgång.
Jonas upp denna gång, spår 10 och ett hög tempo med en Hanna Lähderkorpi
tränad valack, med garanterat många galopper (om jag minns rätt 4 st), de riktigt kunniga spelarna brukar kliva in sent, strax före spelstopp, det syns på oddset 12.44 för en 4%:are. Trendade hårt från 2% till 4% fram till spelstopp.

Jag lirade också bara bakspår i loppet, men att våga spika det är en nivå högre,
även om kusen var rejält underspelad.

Heder igen, årets snyggaste spik i mitt tycke, du vågade ta ställning och sådant imponerar på en darrande sate som jag.

Var det i något lopp som inte spetshästarna skulle ha med utgången att göra igår,
så var det i avd 4, lärlingar, spårtrappa över kort distans.
Det hade uppenbarligen du helt klart för dig, toppat med kuskbytet på en kuse som aldrig gått i botten.

Gryyyyyyyymt bra tippat Rolle.

Jajjan
Tack Jajjan för den träffande utläggningen om hur mitt val av denna spik kom till och mycket riktigt så ligger det en hel del empiri bakom det något som gör det här med travspelande både spännande och roligt.

Några gånger per år så slås den där känslan på att nu är det dags för ett visst ekipage efter att man följt det, förr skrev man ner det i en bok nu blåflaggar man något som tyvärr i mitt fall avtrubbat sinnet och känslan eller så är det många års spelande och de förändringar som skett som gjort att man ledsnat något men att sluta känns inte som ett alternativ för roligt helt enkelt.

Just Lähderkorpi tycker jag intressant att följa och hennes upplägg av hur hon startar och kör sina hästar i loppen hur sparsamt och aktivt de körs och i detta fall så bubblade det av att ett offensiva upplägg var i görningen även om jag det kändes som det väntades lite väl länge på slutrökarn

Ha det gott allesammans /Let it roll
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat