Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Tjenixen bosseguld 
Sitter och paddar i min ensamhet och ser din jämförelse av Legolas och HOP rent folkligt. Absolut är det så men för en gammal travnörd är det två helt olika hästar.
Legolas var en liten vek och bråkig filur med dåliga ben och såg bedrövlig ut som travhäst. Men kasterering och träning visade att han mycket spring i benen och Tomas Nilsson synade Svarte Petter. Vet du vem som var hästens skötare som 2 åring ? Thomas Uhrberg  Jag såg faktiskt hästen i träning som 3 åring och han var mager som en sjukling och såg inte frisk ut. Men jäklar vilken skalle det satt i benranglet.
HOP är ju en helt annan häst som lever på sin styrka. Franska gener ger ofta starka hästar. Legolas var ju en typisk USA genialisk häst.
Förlåt mitt onödiga Gräsänkling Surr 
|
Du har rätt, helt olika hästtyper. Jag tänkte mer på min spelarupplevelse. Såg Legolas vinna Åby stora pris 1983 (har jag för mig). Han hade varit tvåa i VM i USA veckan innan och efter att ha kasserat in vinsten på Åby (14 ggr) följde och spelade jag Legolas under hela hans karriär. Det är lite samma känsla jag har haft med High On Pepper. Olika hästtyper men jag har samma känsla och spelar vinnare och spikar ända in i kaklet. Det har funnits flera sådana som jag hängt mej fast vid, t ex On Track Piraten, Vikings Preacher, Eddy West m fl.
Kul att du är åter i tjôtet igen, Efterhandaren