Tidiga Måndags Tankar
Trav suget börjar återvända så smått och i min tillfälliga Gräsänkling tillvaro uppmuntrar det till ett gammalt beprövat tidsfördriv. Nämligen lite meningslöst och oseriöst travsurr från som Samson myntar en : ”självutnämnd förståsigpåare” på Sharps sidan. Sluta läsa här Samson så slipper du våndas och kan må trots omständigheterna bra.
V86 1) Sprinterlopp på Åby är lite extra luriga i min värld tack vare OS.
4 Tug Of War är mitt drag. Går bra på alla distanser. Gynnas väl inte av 1640. Men läget är perfekt och står bra inne i klassen. Jag vågar väl inte skriva att Uttrarna trivs på Åby efter debaclet på Jägers

Men jag tror på hästen.
V86 2) Sprint igen.
5 Going Cash har pausat länge och dessutom pjäxor på. Det är väl tufft att begära vinst men Nurmos och Djusepojkens initialer i startlistan ger positiva signaler.
4 Apomorfin har gått bra från kluriga lägen på sistone. Örjan upp är inte fel. Den där Norman är nog inte så tokig tränare.
V86 3) Nordisar är ju som bekant Nordisar. Dessutom på Åby
3 Storm Annsgal. 5 L.D.Odin. 8 Mjölner Borken. 11 Mjölner Loke. är tidiga på min kupong. Hoppas att Mjölneröd har gett sina 3 hästar rätt Mjöl.
V86 4)
2 Franky Bahia har hög kapacitet men är känslig för störningar. Tar Vassallo piken utan att vässa upp hästen för mycket kan det vankas spets och slut. Mommert hästen har ju stora förväntningar på sig.
9 Kapucine D’inverne kommer med ett ägg i vinstraden trots 26 försök. Tävlat i stenhårda gäng och jag tror det kan komma en vinst när som helst. Sto mot h/v och bakspår är förstås ett minus. Men Benzon är en gammal go rutinerad driver back in business.
V86 5) Loppet känns änna vidöppet trots endast 9 hästar.
2 Howitends W.F. 4 Iziah Zet. 5 Ingmar Banker. 7 Kairo. 9 Jason Express. borde väl räcka en bit

Psst Jason är en grym 4 åring. Ok pausat länge men här tror jag Törnqvist har en stabil årgångshäst.
V86 6)
6 Stepping Dreamboy med Dreamteamet är måstestrecket och kanske en Chansspik.
1 Luca Barosso är oxå tidig i min värld. Distansgynnad rackare men missgynnas nog lite med skor.
V86 7)
2 Global Feather Whoops, 80% i nuläget. Ok långt till start men känns änna lite överstreckad.
6 Kathy Dragon är mitt drag i loppet. Duger gott i klassen. Psst danskepengar

Har ni hört den förut ?
V86 8)
5 Fuliggine Pal Tinter har märren i form och Tietz är en stabil driver. Måstestreck.
6 Killer Journey kan vara blåvinnaren men lite svårbedömd i min värld. Många G i raden. Värmning och banunderlag känns som viktiga parametrar innan beslut.
Good Luck alla Travfilurer.