2025-02-16, 05:28
|
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2708
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Klass 2 loppet tycker jag är mest svårtippat, där Jorma och Killer Journey har blivit en av omgångens megalampor, nästan lika hårt tippad som Phoenix Photo i gulddivisionen.
Favoritskapet kan jag köpa, men till över 50% är fullständigt galet.
För den som vill få ett ”break” vid sjurätt, alltså en rejäl dusör vid full bricka kan det vara läge att gardera brett. Hade jag obegränsad kassa hade det blivit minst 10 streck, troligtvis alla.
Intressant är att tipparorakel som Berglund, Statistiske Jens, Ronden, Aftonbladet mfl spikar Jorma från spår 1 och viftar bort galopprisken 2/5 för loppets mest orutinerade häst med att den sedan två starter har utrustats med en bredare vagn och således varit felfri.
Spår 1 på 1640 m auto på Åby är bättre än spår 1 på 2140 auto, men fortfarande långt ifrån bra. Jag kommer att syna omgångens näst största favorit i avd 5 på spår, galopp och orutin (13 starter in alles)
Det brukar skrälla rejält i klass 2, inte minst på Åby.
Tror risken är överhängande att Berglund, övriga tipsexpeter och favoritspelarna skiter ner sig i avd 5 och att det blir ett underbart jävla rens i kuponghögen.
Jag har en aning om hur jag själv gör i avd 5, men säker är jag inte förrän efter värmingar, vid 16-tiden.
Vore jag favoritspelare och tvingades välja mellan gamlingen dvs omgångens största favorit Phoenix Photo 66% i guld och den orutinerade klass 2 favoriten Killer Journey 54%, så hade valet varit enkelt, då de båda nästan är jämspelade.
Smällkaramellerna brukar komma i klass 2, det vet alla som följt trav.
Jag garderar spekulativt i guld, men tror att den 11-årige favoriten är korrekt streckad i förhållande till vinstchans, vilket den brutalt överstreckade Killer Journey inte är.
I eftermiddag får vi svar.
Jajjan
Och så lite gubbslem:
Måste säga att dessa otroligt duktiga och kompetenta tjejer som agerar travexpeter i rutan, inte bara har bergkoll på travet (ren professionalism
ut i fingerspetsarna), samtidigt som det fan i mig är miss Universum varning på dem allihopa.
Snacka om dream team.
|
Här sket expertisen verkligen ner sig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|