Ursprungligen postat av Jajjan
Fick en fråga vem jag skulle spika om jag tvingades spika i STL Stodivisionen avd 6.
Normalt hade spikat Uhrberg och Love Silvio utan att blinka, men märren gick i väggen senast som fullständigt tom 300 m före snöret.
Att köra en 5 årig märr i botten med bara 9 lopp in alles, gör att jag blir tveksam, då det brukar ta några löp innan en märr som stumnat och gott i botten brukar sig igen.
Ser att Uhrberg trendar kraftigt uppåt. Kraftigt frågetecken gällande form?
Om jag varit hästägare hade jag bett om ett långt snällare lopp i första starten efter att ha svimmat totalt i loppet innan.
Nice Steel trodde jag på redan från spår 12 på Jägers, spik som helt klar senast.
Nu springer kollektivet som råttor efter en ostbit och hingsten känns överspelad med tanke
ett svårt spår 15 med massor av hästar att runda, trots sin tunga spurt.
Törnqvistan är alltid intressant, när hon selar ut på rikstoton, springspår för Önas Tindra är ett plus, kapacitet finns, men det är ett kraftigt minus med skor. Kan gå, men inget jag springer på.
Adrian upp på Lasses Kalithea, spår 5, det blir väldigt trångt även om Adrian kan Åby lika bra som Jägers. Tappar garanterat rejält i startmomentet om det inte blir en brasa?
Peak Of Glory tror många storspelare på, men jag är tveksam, rosade ingen i senaste starten och jag är tveksam till Per Nordströms kuskande från bakspår.
Spelar honom endast när han är med där framme direkt.
Kinky Simoni är blöt i slutstriderna och behöver sitt lopp kört i halsen för att vinna.
Nu är de 9 hästar som kan vinna nerkokta till tre stycken med bra spelvärden, där alla kommer med full form.
Kvar är Satsuma 2%, Tellmenow 2% och The Rising Hope 9%, alla tre startar med chans, alla tre startar med en vinst i sin senaste start i bagaget och bjuder kraftiga spelvärden
till skillnad från Nice Steel 26%.
Valet föll på loppets mesta pyroman The Rising Hope, som har sitt livsform, vann sitt senaste lopp, obesegrad felfri 3/3 och stallet tror att man minskat risken för ytterligare en brasa med ett nytt bett som fungerat utmärkt. Kortaste vägen till mål och troligtvis alldeles för lite pengar på kontot med tanke på, vad jag tror, bäst kapacitet i loppet.
Omstarter skrämmer men felfri i spets är det hästen att slå och spelvärdet känns helt ok en jackpotomgång som denna.
Så om jag tvingades spika i detta synnerligen svåra lopp, så skulle det bli 1 The Rising Hope.
God tur med spelbesluten.
Jajjan
|