Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan
Så fick också de båda megafavoriterna tokladda för att hålla spets, vilket kostade så mycket att de svimmade i god tid före mål. En med galopp och den andra sjönk som en tegelsten genom fältet efter att fullständigt gått in i väggen.
Övriga kuskar med mer fördelaktiga spår, var nog väl medvetena om att spår 1 på Åby inte är som spår 1 på Jägersro och utmanade omgångens lampor om spets.
Vilket kanske bidrog till de två riktigt tunga favoritfallen?
Priset att försvara spets från spår 1 på Åby blev kanske för dyrbart?
Det tävlades på Åby tillskillnad från i finalerna på Solvalla veckan före.
Åby bjöd på en omgång när trav är som bäst.
Den av experterna till skyarna uppsnackade favoriten från spår 1 i klass 2, måste vara årets hittills största feltänk från travintelligentian?
13 lopp in alles och spelad till över 50% från spår 1 på Åby i ett klass 2 lopp? Ja, jisses!
Jag bestämde mig Spirit of Love i detta extremt svårtippade lopp, efter att ha fått lite råg i ryggen efter många timmars darrande, av den trevlige norrmannen som var sidekick i ombudskanalen från banan.
Han skulle spika 4 Spirit of Love på en lapp och då tordes jag gå på min ide’.
Jobbade med bara en spik, den satt men det gick likt förbannat åt pipsvängen trots att systemet hade omfång och jag garderade kraftigt i det svåraste loppet, lås på 3,4 i avd 2 och lås på 2,5,8 i avd 4.
Nya tag.
|
Men nu argumenterar jag om favoriterna fr 1 kan spetsa
Inte om de kommer att vinna loppet, det är hel del andra övervägande som måste adderas till det
Men för att motivera det stora favoritskapet 60 - 70 & så var väl spets en grundförutsättning
Men att spets fr 1 på Åby är som på vilken annan bana som helst, ganska genomsnittlig, kanske kan kosta lite mer än på andra banor, men det är beror på loppet, hästar banunderlag övrigas taktik.......
Det är Jägersro Bergsåker o Östersund som avviker mkt, där är det mkt mkt lättare att spetsa fr 1 med biltart jmfrt med andra banor
PS Falsig är nog inte "go gutt" han är röd o vit in i skälen (Dansk alltså)