Fredags Funderingar
Bergsåker är inte min favoritbana och dessutom vankas det rejält mildväder och risk för klurigt banunderlag på Sundsvalls Metropolen. Men alltid kul tidsfördriv att försöka hitta vinnarna trots trav norr om Dalälven.
V75 1) 2 Dilva Jet är väl hästen att slå i ganska halvljummen Silverdivision.
8 Baron Tilly gillar jag skarpt. Men är trög från start och lär hamna långt bak från start med byngligt läge. Platschans men slår nog inte Gulingens grymma märr.
V75 2) Klass 2 är som bekant Klass 2.
3 Kueen Simoni är en stark rackare (Orlando Vici gener) Ok vinner inte så ofta men en rolig stänkarvarning.
5 Olli Boko blir väl med rätta hårt betrodd men vinsterna är tagna i ganska beskedligt motstånd.
8 Lupin Mearas Snogarps hästen är svårbedömd på läge och motstånd men kan nog överraska.
12 Ninepoints King duger gott i klassen och är rejält kuskförstärkt.
V75 3) 11 Stumne Fyr Fram och baklänges.
V75 4) 15 ston på två volter känns klurigt.
12 Global Eyecatcher Får bli mitt spikförslag. Duger gott i klassen och Jepson upp.
V75 5) 3 Västerbo Ajax Befogad favorit men som vanligt klurig Bronsdivision.
4 Carroty Vinner inte så ofta, kanske inte imorgon heller. Men Moroten har hög grundkapacitet när det stämmer.
10 Judge D. Framlidne Ola Samuelssons ”gamle” V75 kämpe duger gott i klassen.
Måstestreck.
V75 6) Härligt Stayerlopp. 15 hästar på 3 volter med allt från 0,5 till 5,5 mille på kontot.
1 Let Me In Har grym form och kan stå emot länge om inte innerspåret blir blytungt.
6 Börtas Ankare Distansgynnad rackare. Dessutom Örjan upp. Kanske lite hårt inne men går hela vägen.
10 Carl Halbak Toppform är bara förnamnet. Måstestreck.
V75 7) Tror mest på Klass 1 hästarna.
9 Neymar Boko Kanonfin senast.
13 Apomorfin Stänkarvarning.
14 Earnest Topptravare. Härdad i tuffa gäng. Surt läge men kan vara Chansspiken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|