Ungdomar som tagit sig hela vägen upp till gulddivisionen är alltid det första jag letar efter när jag tittar på högsta divisionen, speciellt spännande är det med 5-åringarna i guld i slutet av året, som vanligtvis fortfarande står under utveckling.
Stens Rubin är 5-år och har inte varit i närheten sitt kapacitet-tak,
given tipsetta på spår, startsnabbhet, spets, hemmahäst, stallform och bästa häst (diskade av en kanon som Önas Prince några efter julafton på hemmabanan).
Möter nu ett gäng gamlingar och från spets lär Readly Express bli svårtuggad.
Kontrollen blinkar blå för experterna och favoritspelarna.
Jag ”kärringen mot strömmen” skulle aldrig lira utan Emoji, var övertygad om att Emoji skulle vinna när de svängde in på upploppet på Åby senast.
Har av min danske travkompis som lovat vinst senast fått följande förklaring:
Tolkar den danska rotvälskan, vilket inte är helt lätt.
Banan ställde till det och ute i spåren när sputen drogs upp,
var underlaget inte bra för Emoji som spände sig och då kom mjölksyran som ett brev på posten. Emoji stannade helt.
Hade kanske vunnit vunnit annars?
(Fritt översatt). Danmark detta trevliga land som helt saknar talpedagoger.
Emoji, spår 7 ett riktigt gurkspår, men Stefan Persson upp isf Flemming är plus, barfota är ett jätteplus, kusen kommer med knallform.
De fantastiska bröderna som ”preppat” banovalen till att bjuda bästa banunderlaget i Sverige talar för att spurtkrutet denna gång hos Emoji är snustorrt hela upploppet.
När jag ändå garderar, så kommer Aronsson Hofstedts (tillägget av extra efternamn (Hofstedt) borgar för att det är färdigvevat på krogen om karlarna för Sofia.) med på bongen.
Unico Broline med kuskgiganten Jepson utmanar om spets, så lite kamp lär det bli för JU och Rubinen om spets.
Betting Pacer kan allt ibland och spår och distans är mumma, hoppas temperaturer och hormoner är i balans hos märren på lördag?
Husse Boko är i sitt livsform och blev utkontrad av en makalös Beartime i sista steget senast, 2140 hade varit att föredra men livsform är livsform.
Vinnarlir på Emoji och 1,2,3,5,7 på systemet.
God tur med spelbesluten och med Loke på kurort i Medelhavet så
blinkar kontrollen blå i Halmstad.
Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: abstruse (+50)
Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-26 klockan 08:13.
|