Emoji kommer vara minst 30 m bättre på ny sommarbalans.
Om det blir dödens vet jag inte, men nu när Stens Rubin lär bli den högst streckade hästen hittills i år, så blir det kraftiga underspel på flera ekipage. Särskilt på Emoji och Jaguar Dream.
Garderar tufft 1,2,3,5,7,10 om någon strukning kommer även Natorp Bo med, trots torskspårens torskspår.
Vinnar/plats-spel på Emoji.
Det är inte ofta PU/JU lämnar klartecken, det gör de i sin chansvärdering i Expressen (5 getingar) på Stens Rubin i sin 25e start, nu på hemmaplan. Spets och dunderslut.
Lokalpatrioten Loke har redan släggat in spiken och det är tunga papper.
Kör du en lugn kasse ( nu menar jag inte från Systembolaget ) utan när det gäller streckandet och i synnerhet i gulddivisionen.
Förra veckan ondgjorde jag mig över hur överstrecka Olli Boko (60%) var. Jag spikar aldrig en orutinerad storfavorit i klass 2, vilket över tid varit en väl framgångsrik strategi.
Nu var spetsfavoriten Gandalf Brodde mer än lovligt iskall och megalampan Olli släpptes till spets och vips var loppet över redan efter 400 m.
Unico Broline är ojämnt startsnabb och kuskgiganten Jepson kan i den bästa av världar få rejäl snurr på påkarna Cantab Hall sonen, i spets växer Sofias valack två klasser.
Så nog lär Jepson försöka att ta emot lampan.
70/30 är min chansvärdering att Rubinen håller spets och då är loppet sannolikt över.
Form är färskvara och efter tre kanonlopp, är inte en rekyl helt ovanlig för en nybliven 5 åring som vann 2/13 lopp 2024.
Motsäger ingen som hävdar att Rubinen är omgångens-häst med störst vinstchans, vilket för mig inte betyder att det är omgångens bästa spik.
Såg att Eskil ”Fred Flinta” Hellberg spikade Kinky Boots förra veckan med framgång och likt mig ditchade omgångens megalampa.
Han, den ytterst trevlige och proffsige Eskil hade sju rätt och jag dominerade som vanligt med flera dikeskörningar med 4 rätt.
Att Troels skulle spetsa med Kinky Boots bedömde jag till 20%, tillräckligt för att spika, när kusen äntligen hade lottats till ett drömspår och Lampan börjat närma sig 70%.
Spår 1 är enl mig bättre än spår 2 på Halmstadovalen och något jag lärt mig den tunga vägen, är att aldrig underskatta Jepson.
Speciellt när han sitter upp bakom en ojämnt startsnabb häst, kryddat med barfota runt, US-bike toppat med spår 1 på Halmstad.
Då måste jag bara syna 1000 Wattslampan.
Ni som ryggar, så ses vi som vanligt på träskets botten efter avd 3,
vi kan kanske få med oss en kräfta hem?
Alltid något.
God tur med spelbesluten och håll i plånboken, det ryktas om trav på Axevalla nästa lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-28 klockan 09:08.
|