Intressant omgång detta och kul med barfotakörning igen även om det är lite klurigt att både värdera och överblicka vad det betyder. Har läst på en del och detta läge är tankarna så här:
1: Väldigt mkt skrik på Mr Shyguy och efter strykningen lär den väl bli rätt stor favorit. Men är det självklart att den sitter i ledningen? Esteban Bar såg ju oslagbar ut senast och kan inte spela utan den. Och Victoria LL kan väl ta spets och ev. köras där? Glöm heller inte Fahrenheit med MAD.
2: Alla springer på Oviedo Base som väl lär sluta minst kring 30%. Då är den inget fynd längre från sämsta volten och tveksam kusk. Tycker det finns en del klart spelvärda på bakersta volten där 8,12,13 är tidigast för mig.
3: Stens Rubin ska vara oslagbar och JU har tydligen i princip gett klartecken. Men ruskigt bra värde på alla bakom. Emoji barfota är intressant, Jaguar Dream får massor av lovord från Redén, Husse Boko har tokform, Unico kanske spetsar och Betting Pacer gjorde mot bra lopp i Frankrike.
4: Tveksam till om Nice Steel står distansen. Samtidigt kanske inte så många som vill sätta upp tempo. Bikana Wine verkar vara hetshästen i loppet och är tidig hos mig med. Släpper heller inte True Blue. Tokskrällen är väl Crebas nr 8, han har ju form på stallet och kan smyga länge.
5: Öppet lopp som nog bör garderas. Förvånad att inte PU är mer betrodd med spetsfavoriten. Vass eller Kass hyllar 11. Men Ville Karulahti från bakspår?!
6: Mycket snack om Kyrie Eleison. Men finns en osäkerhet i volt och detta var ju en häst som länge föredrog att komma 2:e eller 3:a. Och Tuppen är ju väldigt snabb ut och kanske vill PU att sonens körning ska komma in i bilden..? Bäst värde finns i Amazing Hazel och här är ju Micha Brouwers häst helt bortglömd.
7: Här tänkte jag direkt att Bekir HTV vinner efter bortnötningen senast som kostade mig en del pengar. Får se om det blir spik eller A-häst. Tror det räcker långt med 3-4 streck ytterligare vid gardering.
|