Visa ett inlägg
Gammal 2025-03-03, 14:50   #4
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18043
Standard

Måndags Tankar
Axevalla bjuder på skapliga startfält och visst känns det ganska spelvänligt. Det jag har med mig gällande Axevalla banan är bortsett från långa upploppet även banunderlagets beskaffenhet.
Ända sedan invigningen på 1950 talet har banunderlaget diskuterats med negativ klang av många tränare. Jag vet tränare som varit tveksamma till barfota körning eftersom det har varit ganska grovt material i underlaget oavsett väder förhållande. Detta kan vara gammal Loke skåpmat men i min värld ringer en klocka.

V75 1) LaFerrai Dimanche har en bra motor och är i topptrim. Ok har ”bara” mött ston i senaste starterna men gör nog inte bort sig i tuffa Brons. Måstestreck i min värld.
6 Global Dependable Djusepojkarna lär väl med rätta bli hårt betrodda med sin fina travare.
10 Kyrie Eleison Rosleff får chansen igen efter topprestationen senast. Grym form på både häst och kusk.

V75 2) Som vanligt klurig Sto Division med 15 spralliga damer på två volter.
12 Sweet Day är mitt måndagsdrag. Ok årsdebut och lite byngligt läge är oddshöjande. Men Person är en rutinerad driver.

V75 3) Som vanligt ihålig Guld där halva fältet är chanslösa. (i min värld)
3 Mellby Jinx är nog hästen att slå trots 5mån paus. Startsnabb rackare och i denna klass är det svårt att plocka längder trots långt upplopp.

V75 4) Lägsta klasserna = klurigt igen.
2 Great Game är svårbedömd men får Conrad iväg märren felfritt kan det räcka långt. Har visat bra klass och fixar nog distansen.
7 Top Dog Kajjan satsar nog på piken direkt och jag tror hästen trivs på distansen. Luring med stort L.
14 Point Black Lillsvanen har form på stallet och har ett bra läge trots tillägg om han har lite flyt i volten. Känns änna distansgynnad (tredje hästen gillt) och gått bra i årets starter.

V75 5) 3 Mindyourvalue W.F. och 5 Frodo Baba är två distansgynnade måstestreck men vidöppet är bara förnamnet.

V75 6) 3 Chanel Trio Haapakangas ”skryter” (förlåt Veiko ) talar alltid väl om hästen låter väl bättre och nu känns det lite upp till bevis. Bra läge och Jepson upp. Tja visst kan det gå.
6 Nephtys Boko har gått bra i tuffa gäng och är nog med på stregen här oxå.

V75 7) Omgångens öppnaste lopp i min värld.
3-4-6-7-8-9-10-11-12 Tja den som har stabilt spelläder typ Jajjan tar naturligtvis alla. Det är lätt att missa någon 1% are.
Boscha och Cubalibre är mina måndags drag.

Psst solen värmer den gamla kroppen gott och men skönt att ha huvet i skuggan. Värmen söker och ” en är la tillräckligt dum i huvet utan solsting”
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-03 klockan 15:53. Anledning: Lite rättelser.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat